Avatar billede nu_igen Professor
18. marts 2023 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Min Hp deskjet D4260 er måske stået af.

Hej. Min printer er vist ved at stå af. P.t. kan den ikke lukkes ned. En patronknap og papir knappen lyser. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre. Har nu lukket for strømtilførslen. Jeg har hidtil været glad for mine Hp printere og har kørt med uoriginale patroner. De sidst modtagne måtte dog returneres og jeg kan på leverandøren forstå at man bøvler med printchippen.
Printeren er fra 2006, men den var spritny da jeg fik den i 2016.
Jeg er glad for den type printer, men hvilken skal jeg købe?
Jeg har en ny CanScan 9000 med mange funktioner (dias), så jeg er ikke interesseret i en combiprinter.
Mvh Ingeborg
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2023 - 16:40 #1
Det lyder interessant at printeren er fra 2006. Hvilken version af Windows er installeret på din pc?
Et mærke jeg vil holde mig fra er HP. De gør alt muligt for at genere brugerne, for ikke at disse skal "formaste" sig til, at anvende uoriginale blækpatroner.
Jeg har haft en HP printer, men den endte hos vennerne på genbrugspladsen, hvor den hørte hjemme.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2023 - 17:12 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
19. marts 2023 - 00:27 #3
Løsningen fra #2 er ikke så brugbar, da han nok har overset, at testen er 4 år gammel, så disse printere er slet ikke til salg mere.
Det er efterhånden standard at printere også har scannere indbygget, så der er vist ikke meget at finde, hvis det absolut skal være sådan.
Jeg er enig i, at HP ikke er det bedste, hvis man vil bruge uoriginale patroner.
Der foretrækker jeg selv Canon.
Elgiganten har denne på tilbud
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/printere-kontor/printer/canon-pixma-ts6350a-aio-inkjet-printer-sort/431728
men sidste dag for tilbuddet er i dag. Den har scanner, men som sagt svært at undgå. Det primære er, at hver farve er i selvstændig patron, hvilket er mest økonomisk, og også det bedste hvis man vil bruge uorginale patroner.
Hvis du går meget op i fotokvalitet, skal du nok højere op i pris, så det bliver en af de printere, som har flere patroner for at optimere farvefunktionen.
Men til daglig brug lever de fleste fint med 4 patroner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2023 - 09:46 #4
#3 Du har helt ret mht. at jeg overså at der står 2019. Det var "2023" der sprang i øjnene.
Avatar billede nu_igen Professor
19. marts 2023 - 12:25 #5
#1. Ja, det lyder som en meget gammel printer. Den var dog spritny, aldrig pakket ud og med en følgeseddel til et kendt stort firma. De må have købt flere end der var brug for, så den endte på spejdernes loppemarked i 2016. Jeg kunne se at den var leveret i 2006.
Iøvrigt har jeg fået den til at fungere igen på min win 7 pc. Jeg fjernede den flere gange, brugte fejlfinding, kontrollerede tilslutningerne og så fungerede den igen med nye uoriginale patroner.
Jeg kunne være interesseret i Canon printeren . Hvorfor skal den være så dyr? 2.895 kr, når man kan få en printer med multifunktionel til 600 kr.
Jeg har haft HP printere og har kørt med uoriginale patroner så godt som altid. Desværre kniber det med at chippen er kompatibel, så p.t. har jeg haft 4 farvepatroner, som måtte returneres. Der var lang ventetid - flere måneders ventetid på ombytning, så jeg måtte købe originale patroner indtil jeg i sidste uge fik tilsendt 1 stk. patron i stedet for 4.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2023 - 13:05 #6
Det kommer an på om den printer der er multifuktionel, kun har´en sort patron. og rød/gul/blå er i én og samme patron, eller om hver farve er i sin egen saparate patron. Er det første tilfælldt, så det årsagen til den langt lavere pris, for løber f.eks. tanken med rødtblæk tør, så skal hele patronen skiftes, og det er der prodecenten tjener penge, for en patron med tre tanke er meget dyrere end enkelte patroner. Faktisk er det i nogle tilfælde dyrere at købe en ny patron end det er at købe en ny printer. Udover dette så løber den sorte patron jeg og tør.
Avatar billede kurtba Ekspert
19. marts 2023 - 20:05 #7
Jeg ved ikke, hvor du får de 2895 kr. fra. Den jeg linkede til kostede 999 kr.
Men tilbuddet udløb i dag. Om man kan nå at bestille online, skal jeg lade være usagt.
Men uanset hvad du ender med, så må du aldrig falde for en med 3 farver i en patron.
De er absolut dyrest i drift, og uoriginale giver kun problemer, når det er den type.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2023 - 21:34 #8
Jeg personligt handler ikke hos Elgiganten. De er ganske simpelt nogle platugler der kun tænker på at rage så meget til sig på kundernes bekostning.
Jeg taler af bitter erfaring.
Avatar billede nu_igen Professor
19. marts 2023 - 23:42 #9
#7
Jeg synes om den første Canon printer der vises på det link du sendte. Derfor spørgsmål om prisen.