Avatar billede dkclajen Juniormester
19. marts 2023 - 21:29 Der er 1 kommentar

Checkbox Excel 365 for Mac

Hej alle,

Er igang med at lave en tjekliste med "checkbox", jeg ville gerne at man kunne gøre selve boksen større, men "Move and size" er deaktiveret. Nogen som ved hvordan man aktivere den eller kender en alternativ måde at lave en checkbox på? Måske via VBA?

Pft.
Avatar billede Tom K. Forsker
31. marts 2023 - 08:07 #1
Sub OpretCheckbox()
    Dim Checkbox As CheckBox
    Dim Celle As Range

    ' Definer det celleområde, hvor checkboxen skal indsættes
    Set Celle = Range("A1")

    ' Opret en checkbox og angiv dens placering og størrelse
    Set Checkbox = ActiveSheet.CheckBoxes.Add(Celle.Left, Celle.Top, 50, 50)

    ' Juster størrelsen på checkboxen
    Checkbox.Height = 25
    Checkbox.Width = 25

    ' Angiv checkboxens navn og tekst
    Checkbox.Name = "MinCheckbox"
    Checkbox.Caption = "Checkbox tekst"
End Sub