Avatar billede nu_igen Professor
01. april 2023 - 15:43 Der er 8 kommentarer

Hurtig adgang til mapper

Hej . Jeg har win 7 og savner en hurtig måde at tilgå enkelte mapper på. De ligger dybt begravet i Dokumenter. Jeg troede at jeg kunne hive de ønskede mapper ud på skrivebordet, men fra dokumenter er der ikke direkte adgang til skrivebordet. Hvis jeg ellers har gjort det rigtigt. Er der en anden måde uden 117 klik for at komme frem til en arbejdsmappe?
Ingeborg
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2023 - 16:33 #1
Nu er jeg på win11, men find mappen i stifinder, højreklik på mappen, og se om 'fastgør til hurtig adgang' ikke er en mulighed.
Det er så stadig via stifinder, men direkte i 'hurtig adgang'
Avatar billede puren Ekspert
01. april 2023 - 18:09 #2
1. højre klik på et tomt sted på skrivebordet
2. vælg ny
3. vælg genvej
4. find den mappe du gerne vil have og maker den (ikke åben den)
5. klik næste
6. giv genvejen til kælenavn
7. færdig
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2023 - 18:47 #3
Kan du højreklikke på din mappe og vælge send til og her vælge at oprette genvej til skrivebordet?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2023 - 18:49 #4
Ah ok. Puren viser det samme bare på en anden måde fornemmer jeg nu. Så du kan måske se bort fra mit indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. april 2023 - 20:41 #5
Når jeg har brug for at tilgå en mappe fra skrivebordet, åbner jeg stifinder søger mappen og trækker den ud på skrivebordet!
https://ibb.co/TtZShrb
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2023 - 19:01 #6
Få opgraderet til mi. Windows 10 - Windows 7 er "End Of Life" og udkom i 2009, dvs. næsten 15 år gammelt. Det er alt for usikkert at bruge, der kommer ingen opdateringer til det og du vil opleve at div. programmer ikke vil køre (jeg mener at Chrome er et)

https://support.microsoft.com/en-us/windows/windows-7-support-ended-on-january-14-2020-b75d4580-2cc7-895a-2c9c-1466d9a53962
Avatar billede Slawomir Seniormester
08. april 2023 - 21:37 #7
du kan også, højreklikke på mappens genvej på f.eks. dit skrivebord og vælge Egenskaber. I Egenskaber-vinduet skal du klikke på fanen Genvej og så skal du klikke på feltet Genvejstast og trykke på tastekombinationen du vil tildele som en genvejstast for din mappe. Til sidst klikker du på OK nederst i Egenskaber-vinduet.
Avatar billede nu_igen Professor
09. april 2023 - 09:33 #8
Jeg kan ikke opdatere, det er en Imac, som kun vil køre win 7 på Bootcamp.
Ingeborg