Avatar billede stan6 Novice
15. april 2023 - 14:57 Der er 1 kommentar

AndroidAuto

Hej
min bilradio hedder xtrons psp10cts Android radio, min mobiltelefon er Samsung S21.
Android Auto på mobilen er blevet opdateret og i den nye udgave fungerer den faktisk meget godt. Der er dog en ting , som virker distraherende, og kan simpelthen ikke akcepteres.
Blandt de valgte apps på mobilen, som ønskes vist på den store skærm, er Nyhederne. En app, hvor du kan høre sidste nyheder enten live eller forskudt.
Hvis man kører efter gps, og ikke ønsker at lytte til nyhederne, sker det, at hver gang stemmen i gps giver besked, starter afspilning af nyheder umiddelbart efter. Den kan kun stoppes med pauseknappen. Ved næste  stemmebesked fra gps starter afspilning igen.  Så hvis du prøver at finde vej i tætbebygget villakvarter, hvor du får gps stemmebesked  ofte, er det temmelig irriterende, at skulle stoppe nyhederne igen og igen.
Det samme gælder afspilning af musik fra eks. Spotify eller Youtube.
Er der ingen mulighed for at stoppe appen, så den afspilles kun når man ønsker det? Jeg var nødt til at slette disse 3 programmer fra liste over ønskede apps, som skal vises og bruges i Android Auto.
HilsenStan6
Avatar billede Erik K Ekspert
16. april 2023 - 22:08 #1
Du skriver:
"Android Auto på mobilen er blevet opdateret"
Vil det sige, at du har en særskilt app til Android Auto på din telefon?
I givet fald må det være en app du har sideloaded, da den ikke længere findes som særskilt app fra Google app butik Play.
Det giver ingen mening at sideloade den app til en S21, da AA er indbygget i selve styresystemet på en sådan telefon.