09. maj 2023 - 08:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Push sync imellem to tabeller på forskellige servere

Jeg har en LogDB på en pc (sql express) med tabel "Beholdning" og tilsvarende  på en server SystemDB med samme beholdningstabel.
Jeg ville gerne at der på LogDB måske hver 30 min. kørte en procedure, som sender data til SystemDB.
Tænker det sådan...
- Hent max Id fra SystemDB
- Send og indsæt fra LogDB alle records med større Id

Men hvordan ser sådan en procedure ud, og hvordan får jeg den skeduleret?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2023 - 15:16 #1
Der er flere muligheder:

1) skriv et lille C# program som henter fra den ene database og skriver til den anden og konfigurer Windows scheduler til at køre dette program hver halve time

2) skriv en Windows service i C# som henter fra den ene database og skriver til den anden hver femte minut

3) definer "til" serveren på "fra" serveren og lav en insert trigger på tabellen som gemmer en kopi af rækken i tilservernavn...tabelnavn

4) lav en insert trigger på tabellen som kalder en CLR (C#) SP som gemmer i den anden database

Hvad der er bedst afhænger af hvad du kan og hvad sikkerheds setup tillader.
09. maj 2023 - 16:37 #2
Hej Arne, tak for dit svar - det ligner mest 3)
Jeg har læst om Linked sql server og OpenQuery er det den vej du ville gå for punkt 3 løsningen?