Avatar billede donlon Novice
13. maj 2023 - 15:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fast IP hos Stofa

Hej

Jeg har bestilt fast IP hos Stofa, vi snakker om fiber forbindelse, den skulle gå igennem i dag engang.

Mit spørgsmål går på, vil jeg ikke kunne se i min Router at mit WAN adresse vil gå fra den nuværende 100.xxx.xxx.xxx som er DHCP tildelt min router,  til den faste IP som så bliver en offentlig IP som eks 212.xxx.xxx.xxx??

Hvad siger aller jer med Stofa fiber fast IP??

På forhånd tak :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2023 - 18:33 #1
se på https://www.whatismyip.com/
sluk router (når det passer - fx natten over) og start router igen
tjek ip-adresse igen - den skal være den samme.
Avatar billede donlon Novice
13. maj 2023 - 19:48 #2
Hmm…giver ikke så meget mening, den IP adresse kunne ligeså godt være min gamle dynamiske
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2023 - 20:03 #3
Der er kun at vente og se - eller stole på Stofa.
Hvis den kun skifter på de sidste 3 cifre, så er det sandsynligvis stadig dynamisk - men ellers, så taler det for, at den er fast.
Avatar billede donlon Novice
13. maj 2023 - 21:03 #4
No offence, men du bringer ikke rigtigt noget svar eller nyt ind i det her, jeg er jo ganske klar over hvis den skifter på nogen måde, så er den ikke fast, og det giver jo ingen mening at jeg bare “skal stole på Stofa”

Mit spørgsmål gik på om jeg ikke skulle kunne se det under min WAN IP i routeren, den er lige nu en IP adresse i rangen 100, dvs en intern IP adresse som jo er i god tråd med en dynamisk IP adresse tildelt af Stofas router. Jeg er interesseret i erfaring fra en der har Stofa og fast IP.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. maj 2023 - 22:39 #5
Ofte vil det være penge spild at betale for fast IP - Min dynamiske IP hos Yousee skiftede først da jeg fik ny hardware fra dem - som jeg husker det skulle skulle den være slukket over en uge for muligvis at skifte IP.
Avatar billede donlon Novice
14. maj 2023 - 11:06 #6
Hvis man skal bruge en fast IP adresse, så er det da ikke spild af penge, det er da muligt det er det for DIG, men det er jo ikke relevant :-)

Jeg er som skrevet før, egenlig kun interesseret i svar fra nogen der allerede har fast IP fra Stofa eller har erfaring med det :-)
Avatar billede donlon Novice
14. maj 2023 - 13:05 #7
Nå men mit spørgsmål har nærmest besvaret sig selv, min faste IP er gået igennem og min WAN IP i routeren har ændret sig fra den interne 100 IP til den faste
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2023 - 16:51 #8
som jeg skrev - vent...
Avatar billede donlon Novice
14. maj 2023 - 18:19 #9
Som jeg skrev, så har jeg fået både fast IP OG svaret på mit spørgsmå i samme ombæring
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2023 - 18:41 #10
tak, fordi du ventede på Stofa...