Avatar billede kurtba Ekspert
31. maj 2023 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Slet mange mails ad gange i gmail

En bekendt er ved at nå de 15 gb i gmail og skal så have slettet mails på serveren.
Men han kan max markere 100 mails ad gangen og så slette, og så er der langt til man har nået over 15.000 mails.
Han tager sine mails ned på flere enheder, så han kan ikke bare sætte den til at slette automatisk, når han har hentet den ned på en enhed.
Jeg har kigget på div indstillinger uden at finde en metode. Derudover har jeg søgt på google og bing ai, men de løsninger jeg finder, virker ikke når jeg prøver dem i praksis. F.eks. står der at man i den boks man markerer i for at markerer alle, bare skal vælge alle, men det giver stadig kun sletning af 100 mails ad gangen.
Er der en som har en sikker metode, som er afprøvet og hvor man kan slette mere end 100 stk ad gangen.
Jeg har prøvet div søgekriterier i søgefeltet - bl.a. alle med vedhæftede filer - men igen viser den kun 100 ad gangen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. maj 2023 - 21:30 #1
Jeg har ikke selv forstand på dette, men har fundet noget her, der måske kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=uhC9L9d06RA
Avatar billede wjens Guru
31. maj 2023 - 21:55 #2
Jeg bruger en søgetekst som fx.:  Before: 2023/03/01
efterfulgt af "Select all conversations that match this search", så har du alle og kan slette i et hug. Den virker her.

Jeg har ikke checket videoen i #1, måske er det samme løsning.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. maj 2023 - 21:57 #3
Jeg vil anbefale at gøre det fra mail programmet Thunderbird - let at sortere efter afsender ,størrelse og maget andet.  mm. Synes ikke for mange mail fungerer i webmail - havde over 65000 mails i indbakken blev hurtigt skåret ned til 15000.
Avatar billede kurtba Ekspert
31. maj 2023 - 22:43 #4
wjens  #2 Når du har søgt på Before: 2023/03/01 så får man vel max de 100 mail (gør jeg), hvor sætter du så argumentet "Select all conversations that match this search" ind? Efter at have lavet søgningen Before: 2023/03/01 kan jeg ikke se, hvorledes jeg får udvidet den med det efterfølgende argument.
Hvis jeg sætter det i søgefeltet får jeg ingen hits og i filtermulighederne kan jeg ikke finde argumentet.
ErikHG #1 Så vidt jeg kan se, er løsningen der, at man skal installere et ekstra program clean.email for at kunne gøre det. Altså ikke på selve serveren. Kan måske blive en løsning, hvis ikke der er andre muligheder.
Kurt54 #3 Pgl. er analfabet i forhold til alt it, så at lære ham flere programmer er op ad bakke. Samtidig er der som anført oprindeligt, det problem, at mail fra en konto tages ned på flere enheder, så der må ikke bare slettes, når der er taget ned på en bestemt enhed. Der er 2 som henter mail fra kontoen, og der hentes på en pc, 2 iphones og ipad. Det kan man lide eller ej, men sådan er det for dem.
Avatar billede wjens Guru
01. juni 2023 - 09:25 #5
Fremgangsmåden er:
  (1) søg med "before..",
  (2) vælg alle 100 med afkrydsningsfeltet.
Først da fremkommer muligheden "select all.." nedenunder.
Jeg glemte trin (2) i mit første indlæg. Jeg sletter gamle gmails på den måde.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. juni 2023 - 14:15 #6
#5 Det gav mening.
Fluebenet gav den endelige mulighed for at markere alt, som var i overensstemmelse med søgekriteriet og herefter slette.
Tak for hjælpen til alle.