Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
09. juni 2023 - 13:26 Der er 2 kommentarer

Foto fra mobil gemmes ikke længere i OneDrive (har virket). Hvorfor?

Har betalt ca. 10 kr. månedlig i flere år for udvidet OneDrive, men for ca. et år siden er der ikke længere nye foto fra min Samsung S21 der automatisk gemmes i OneDrive (efter en opdatering!).
Jeg anvender Windows på min PC, og har en app (OneDrive) på min mobil.
Ingen nye foto kommer hverken i min OneDrive app på mobil eller på min PC.
Jeg kan ikke huske hvilken konto (xxx.outlook eller hotmail) som jeg i sin tid anvendte da jeg oprettede OneDrive.

Hvordan finder man ud af hvilken mailadresse og password der i sin tid er er brugt?

Har forsøgt at gætte mange gange, med de mailadresser jeg kan huske at have brugt, men afvises hver gang

På forhånd tak.
VH Philip
Avatar billede INK Ekspert
09. juni 2023 - 14:21 #1
Normalt bruges en Microsoftkonto til at logge ind på OneDrive.
Hvis du ikke kan huske hvilken mailadresse, kan dit telefonnummer måske bruges?

Dette er anvisningen fra Microsoft:
Hvis du tidligere har konfigureret sikkerhedsoplysninger på din Microsoft-konto, kan du bruge denne indstilling til at hente dit brugernavn.
Slå dit brugernavn op ved hjælp af dit telefonnummer eller din mailadresse.
Anmod om en sikkerhedskode, der skal sendes til det telefonnummer eller den mailadresse, du har brugt.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
09. juni 2023 - 17:44 #2
Hej Ink

Tjae det har jeg lige forsøgt - igen igen, men når jeg forsøger at logge ind, så sker der det mærkelige - af en eller anden grund - at mit password ikke accepteres (jeg er stensikker på at mit nedskrevne password er korrekt). Jeg får så muligheden for at danne et nyt via min angivne sikkerheds mailadresse. Får tilsendt en kode, indtaster den, får besked om at danne et nyt password, som jeg skiver 2 gange, og hvilket jeg skriver ned, logger ind med det nye password.
OG så sker noget mystisk, jeg bliver derefter - umiddelbart inden jeg kan foretage mig noget der hvor jeg lige er logget ind - bedt om at logge ind på en anden xxx.outlook mailadresse (som jeg også har).
Hvorefter det hele starter forfra (læs fra anden sætning herover). Processen kører i ring!
Jeg blev hacket for cirka et år siden, måske har hackeren udført et eller andet.
Jeg har forsøgt at henvende mig til OneDrive, men får kun almindelige standard svar, uden mulighed for at få personlig kontakt med nogen levende.
Tak for svar.

Hvordan får man kontakt med en levende person/vejleder/tekniker på OneDrive?

VH Philip