Avatar billede bvirk Guru
22. juni 2023 - 08:11 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

mobilepay på tablet med data abonnement

Kan man få mobilepay til en tablet som anvender et 'kun data' sim kort?

Jeg har 2 telefon numre. Et der anvendes på en ældre android HTC, som ikke kan få nye apps og anvendes til mobile pay. Det er mit 'almindelige' telefon nummer til snakke forbindelser - antageligt over GSM.

Det andet nummer har jeg for første gang siden jeg fik det for over 5 år siden prøvet at ringe til. Der er optaget - og ganske rigtigt kan man sige - det  er optaget med at forbinde min computer med internettet. Sim kortet har aldrig siddet i andet end i en bredbånds dongle. Der er intet tale abonnement på det - der bliver aldrig 'tanket op' på det - kun trukket kr. 79/måned.

En nyerhvervet Android 12 udstyret Samsung Galaxy tab a7 har fået et, hvad Telmore kalder et Datadelings-SIM-kort - altså tilknyttet abonnementet for 'kun data' - med nummeret der ikke kan ringes til. Det fungere fint netadgangsmæssigt.

Kan jeg få mobilepay på tablet og hvilke telefonnummer skal jeg opgive og med hvilken begrundelse det ene eller andet telefonnummer.
Avatar billede bvirk Guru
22. juni 2023 - 16:25 #2
Altid rart at kunne opstille problematikken på eksperten - Man kunne blot anvende telefonens nummer. Dermed løst
Avatar billede bvirk Guru
22. juni 2023 - 16:33 #3
Ringede til mobilepay og fik en sludder - men ligså meget efter at have tænkt det igennem, opgave jeg nummer på mobil og det ser ud til at lykkedes.