Avatar billede andershl Mester
22. juli 2023 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Android tror, at bluetooth-lydenhed har en mikrofon. Det har den ikke.

Jeg lytter til podcasts via en lydenhed, men debilen tror, at der er indbygget mikrofon. Det medfører, at når der kommer telefonopkald, kan jeg høre modparten i højttalerne, men vedkommende kan ikke høre mig.

Er der nogen, der kender et trick til at få debilen ti lat forstå, at jeg kun kan AFSPILLE lyd?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2023 - 22:09 #1
Hvis du ikke har mulighed for at gøre det via smartphone (når du har sagt Android), via Indstillinger eller via Bluetooth opsætning, så er der desværre ikke tricks til dette.

Alternativt kan du kigge på Indstillinger i bilen, hvis dette via Infotainment system som bilen kommer med.
-Det kan ofte løses med at skaffe hvor begge ende har usb-c? Så kan det både klares til iPhone og Android med den, så infotainment system kan genkende begge enheder og bruge oprindeligt smartphone mikrofon?

Aner ikke hvad 'Debilen' er men jeg forstod det som modellen eller bilen? 😂🤣

Eller bare skaffe helt nyere højtaler, hvis den er en ældre udgave?

Forslag?
-Andre må gerne byde på andet end mit, her er mit:

https://www.power.dk/kampagne/jblcharge5wifi/
-Med dette kan du sagten slutte den til dit hjemme WiFi eller via Bluetooth og kan føre samtaler igennem den.

https://youtu.be/f6zZNYw0hE0
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2023 - 22:10 #2
🙃 Hopper af her
Avatar billede andershl Mester
23. juli 2023 - 10:36 #3
Det er en bluetooth-dongle, som jeg har sat i bilen. Radioen er en klassisk Becker. Jeg kalder normalt MObiltelefon for DEbil.

Fandt en omgåelse: I debilens indstillinger for den pågældede bluetooth-enhed valgte jeg at, den kun skulle bruges til medieafspilling og ikke telefonopkald.

Nu spiller jeg en podcast, der kommer et opkald, podcast tager en pause, radioen holder mund, ringetone fra telefonen, og jeg tager samtalen der. Den sidder i en holder på instrumentbrættet, så det ER håndfrit. Det går, selv om lyd fra bilens højttalere ville være bedre..

Alternativet ville være at købe et Bury håndfrit sæt, der både kan styre klassisk radio og køre medielyd. Men det koster penge og pynter ikke ligefrem....