Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
13. august 2023 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Har desværre købt en intern (i stedet for ekstern) SSD Hvordan kan man tilslutte til et USB stik?

Jeg har købt:
1. Samsung 870 EVO 2.5" SSD - 2TB SSD (Solid state drive), 2 TB, intern,
2. StarTech.com USB 3.0 to 2.5" SATA III Hard Drive Adapter Cable w/ UASP
USB 3.0 to 2.5" SATA III Hard Drive Adapter, External Converter for SSD/HDD Data Transfer (USB3S2SAT3CB), Lagringskontrol, 2.5", SATA 6Gb/s, USB 3.0

Men jeg kan ikke få forbindelse til SSD.
Dvs. at Stifinder ikke kan vise den, og jeg kan dermed ikke kopiere til SSD drevet.
Men det mystiske er, at når jeg har indsat USB stikket, kan jeg se at jeg under sikker fjernelse kan se at jeg kan "Skub SSD 870 EVO 2TB ud"
Hvordan hænger det sammen ?????
Avatar billede puren Ekspert
13. august 2023 - 15:09 #1
du har sikkert ikke lavet en partition på disken

så se video https://www.youtube.com/watch?v=ZxV6IcNvbek&ab_channel=PugetSystems
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. august 2023 - 18:04 #2
Ja lav en partion (eller flere) og formater den - enten med Windows eget værktøj-
skriv hardd  i søgefeltet. Personligt fore trækker jeg Minitool Partition Wizard Free - men der er mange 3 parts værktæjer.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2023 - 19:36 #3
Avatar billede fase Professor
15. august 2023 - 10:29 #4
Uanset hvordan du tilslutter din disk, skal den formateres. Hvis du formaterer i xfat formatet kan data læses af både windows og Apple.
I øvrigt bør du følge #3 råd og købe et externt kabinet.