Avatar billede nu_igen Professor
24. august 2023 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail afsende i andet format?

Jeg modtager en mail med teksten: Denne besked kan ikke vises på grund af formateringen. Bed afsenderen om at sende den igen i et andet format eller med et andet e-mailprogram.

text/plain
Jeg vil læse mailen på min Ipad og ved at afsenderen bruger sin iPhone.
Det er en besked fra mit barnebarn, som er ude at sejle med træskib i DK i sin ferie.

Hvorfor kan jeg ikke læse/se beskeden?
Håber at nogen kan hjælpe.
Ingeborg
Avatar billede falster Ekspert
24. august 2023 - 11:06 #1
Et langskud:

Prøv at slette den. Og flyt den derefter tilbage fra mappen med slettede til indbakken.

(Har ikke iPad, så måske er nogle af ordenen forkerte, men du forstår nok meningen.)
Avatar billede Richard Thune Forsker
24. august 2023 - 16:20 #2
At mailen sendes fra en iPhone og modtages på en iPad er ikke særlig relevant eller oplysende. Hvilket mailprogram og mailservice bruger dit barnebarn på sin iPhone og hvilket mailprogram og mailservice bruger du på din iPad. Problemet er sansynligvis med det mailprogram du bruger. Hvis teksten "text/plain" som du har fået rykket et par linjer ned så den ikke hænger sammen med første afsnit er det format du modtager er jeg lidt forbavset, der er nok ikke nogle mailprogrammer der ikke kan modtage og læse plan text.
Avatar billede nu_igen Professor
26. august 2023 - 10:55 #3
# 1. Tak for svaret, som desværre ikke duede
# 2. Tak for svaret. Jeg har ikke rykket noget i teksten såden opstår blanke linjer. Jeg går ud fra, at det er der, der har været indsat en video eller billeder, som måske har været alt for store.
Det er ofte at de unge mennesker sender alt,alt for store billeder.
Avatar billede Richard Thune Forsker
26. august 2023 - 11:49 #4
3# ok jeg prøver igen. Både iPhone og iPad kan bruge mange forskellige mailprogrammer som kan bruge mange forskellige mailservices. Hvilke mailprogrammer og hvilke mailservices i bruger er nyttige oplysninger, hvilke dimser disse programmer kører på er i det store og hele unyttige (men alligevel værd at nævne).
Du skriver sådan.
"andet e-mailprogram.

text/plain
Jeg vil læse mailen på min Ipad og ved at afsenderen bruger sin iPhone."
Det er de blanke linier jeg refererer til.
"text/plain" er et format (eller rettere manglen på format) som består af ren tekst og hvis det er det format du modtager undrer det mig at du har problemer.
Men hvis du mener der har været billeder i den mail du modtog, har formatet ikke været text/plain. Så hvis du vil oplyse hvilket mailprogram du bruger kan jeg eller en anden der bruger samme program kigge i indstillingerne og se om der er noget der.
Avatar billede nu_igen Professor
28. august 2023 - 17:50 #5
Tak for svaret. Afsender er mit meget voksne barnebarn og vi kommunikerer ofte på de nævnte måde. Problemet kunne ligge i at hun afsendte mail med billeder fra et chartersejlskib i danske farvande.
Problemet er nu løst efter at hun er gået i land.
Tak for hjælpen.😔