Avatar billede arnepedersen Forsker
25. august 2023 - 11:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Wi-Fi starter ikke op med det samme.,

Når jeg starter min pc op kommer Wi-fi først på efter ca. 20-30 sekunder efter. Den plejer at starte med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2023 - 11:42 #1
Uha, skift til SSD? 🤓🤌🏽
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. august 2023 - 11:54 #2
Jørgen B. det har jeg.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2023 - 12:16 #3
Du har et andet program/driver, der hænger ved start af pc - og det kan forsinke start på efterfølgende drivere.
Det andet program kan fx bruge wifi til at tjekke for opdateringer, og da wifi ikke kører, så hænger det - så prøv at ændre startrækkefølgen og helt undgå officepakke og mail i startprocessen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. august 2023 - 12:47 #4
Hvor kan jeg ændre det Claes?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2023 - 12:58 #5
Man kan i strømstyring deaktivere hurtig start. Så får du en frisk opstart hver gang og Wi-Fi bør virke med det samme. Med SSD vil du mærke den tager lidt længere tid at starte op men ikke meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2023 - 13:02 #6
I strøm styring på den plan du bruger kan du deaktivere selektiv afbrydelse på dit Wi-Fi og sætte det til deaktiveret. Det vil når du bruger pc også opretholde din forbindelse til netkortet. Du skal her ind i de avancerede indstillinger. Sidder på mobil nu så er begrænset af at uddybe det mere med billeder.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2023 - 16:28 #7
Ja, det kunne tænkes, at man kigger på diverse som andre har lagt ind omkring.

Lige udmiddelbart kunne det tænkes, at man installerer WiFi producent software og driver?

Og kigger på System, Apps, Opstart (Startup).
-Lege lidt på hvad der skal starte med komputeren og se om det giver noget ønskede effekt...

Og ja, specielt hvis man har mistet standard Strømstyrings-profier, man kan vel gendanne Højt ydeevne ind tilbage ved hjælp af terminal (commandprompts):

Kommandoprompt åbnes.

For at gendanne Høj ydeevne-strømplanen skal du blot kopiere denne kodelinje og indsætte den i terminalen. Tryk nu på Enter-tasten for at udføre det.

powercfg -duplicatescheme 8c5e7fda-e8bf-4a96-9a85-a6e23a8c635c

Hvis du allerede har denne, ja, kan du nok kigge på din egen netværk adapter indstillinger, og sørge for, at den ikke deaktiveres eller spares for strøm og slukkes for den efter nogen tid. Det kunne tænkes, at disse er hvad der forårsager fejler?

Ældre kilde:
https://youtu.be/O3Nj9HZmm9U?si=4LlqR796Lb3fFTpr

Måske, hjælper det? 🙃
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2023 - 16:30 #8
Eller er din WiFi adapter ældre, udgave? Kunne det tænkes, at man opgraderer denne 🙃
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. august 2023 - 11:17 #9
Super i alle forsøger at hjælpe, tak for det.
Men jeg fik rodet mig ud i noget der blokerede hele mim PC. Så jeg blev nød til at gen installere Windows. Så nu virker Wi-Fi igen som det skal. Tak for Jeres indsats. /Arne