Avatar billede mikk89 Novice
25. august 2023 - 22:58 Der er 15 kommentarer

Facebook konto deaktiveret - Meta copyright infringement

Hej eksperter!

Jeg er blevet "udelukket" af facebook uden yderligere varsel, og jeg har trevlet facebooks hjælp og guides igennem uden held.
Sagen er den at jeg blev logget ud igår aftes, og når jeg vil logge ind igen så får jeg blot en besked op der siger følgende:
"Vi kunne ikke finde en konto der matcher det, du har indtastet, men vi har fundet en, der minder om det."
Navnet på kontoen er ændret til Meta Copyright Infringement, og jeg har ingen anelse om hvordan og hvorfor.
Når jeg vil logge ind får jeg besked om at kodeord er ændret, og forsøg på at indsende en formular omkring en deaktiveret konto slår fejl når jeg indtaster min mail, da den ikke er tilknyttet den deaktiverede konto.

Findes der et facebook geni i på denne side så modtages al hjælp med kyshånd for jeg er godt nok på bar bund lige pt. :(
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2023 - 12:51 #1
du skal nok kontakte deres support, da en anden muligvis har overtaget din konto og skiftet adgangskoden.
Avatar billede mikk89 Novice
26. august 2023 - 14:11 #2
Hej Claes.
Har du et bud på hvordan man kommer i kontakt med deres support? Jeg synes jeg har ledt og ledt efter en mail eller et eller andet man kan skrive til. Deres egne guides duer ikke da de mener min mail er blevet ændret.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2023 - 15:31 #3
Facebook skriver i deres hjælp, at det er ligesom backup - noget der skal laves før skaden er sket. Hos fb er det, at man registrerer en anden mail og telefon som selvfølgelig har anden adgangskode på sin fb-kontos data. Så kan man nemlig få tilsendt en kode/link til den mailkonto til at resette kontoen.
Avatar billede mikk89 Novice
26. august 2023 - 15:54 #4
Men du skriver man skal kontakte deres support? Hvor gør jeg det? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2023 - 16:44 #5
Jeg har klippet og klistret fra deres hjælp-side - du må selv have søgt på noget andet...
Hvis du har problemer med at logge på din Facebook-konto, kan du prøve følgende:
Gendan din Facebook-konto ved hjælp af siden Find din konto
1) Gå til siden Find din konto på https://facebook.com/login/identify, og følg vejledningen. Sørg for at bruge en computer eller mobiltelefon, som du tidligere har brugt til at logge på din Facebook-konto.
2) Søg efter kontoen, du vil gendanne. Du kan søge efter din konto ud fra navn, e-mailadresse eller telefonnummer.
3) Følg trinnene på skærmen for at nulstille adgangskoden til din konto.
---
Gendan din Facebook-konto fra en vens eller et familiemedlems konto
På en computer skal du gå til profilen for den konto, du ønsker at gendanne.
1) Klik på more under coverbilledet.
2) Vælg Find hjælp, eller anmeld profil.
3) Vælg Noget andet, og klik derefter på Næste.
4) Klik på Gendan denne konto, og følg trinnene.
---
Brug en alternativ e-mailadresse eller et alternativt telefonnummer til at logge på
Du kan muligvis få adgang til din Facebook-konto igen ved at bruge en alternativ e-mailadresse eller et mobiltelefonnummer, der er registreret på din konto.
Hvis du ikke ved, hvilke alternative oplysninger du har:
1) Brug en computer eller mobiltelefon, som du tidligere har brugt til at logge på din Facebook-konto, gå til https://facebook.com/login/identify, og følg vejledningen.
2) Når du kommer ind på din konto igen, kan du se, hvordan du kan nulstille din adgangskode.

Det er de 3 muligheder - du kan ikke ringe umiddelbart. Den 3'die er den, jeg refererede til med at få data på plads før det er nødvendigt med alternativ adgang.
Alt andet lige, så husk også backup af dine data på dine enheder.
Avatar billede mikk89 Novice
26. august 2023 - 22:59 #6
Jeg sætter virkelig stor pris på din hjælpsomhed Claes, men jeg ender bare i blindgyder med løsningsforslagene, som jeg allerede har forsøgt.

1: Ved at taste email eller mobil kommer den op og fortæller mig at følgende bruger passede til din søgning: "Meta copyright infringement, Facebook-bruger.
Jeg kan vælge at det er min konto eller trykke tilbage.. Vælger jeg det første ender jeg i "Kontoen er deaktiveret" Her kan jeg prøve igen, hvilket sjovt nok sender mig retur.

2: Man kan slet ikke tilgå min side så muligheden med at klikke på more under coverbillede eksisterer ikke.

3: Min mail er blevet ændret så denne løsning virker heller ikke desværre.

Kan det virkelig passe at man ikke kan sende en mail til facebook??
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2023 - 11:41 #7
Facebook har ca 2 mia brugere, at skulle servicere dem ville nok kræve et par millioner ansat til support.
Avatar billede mikk89 Novice
28. august 2023 - 22:02 #8
Ja så må jeg nok bare erkende at brugeren er hacket og den aldrig kommer på rette hænder igen..
11. september 2023 - 16:50 #9
Det samme er sket for mig, igår!!! Hvad er status!?!?!
03. oktober 2023 - 18:04 #10
er der virkelig intet og gøre?=
Avatar billede mikk89 Novice
03. oktober 2023 - 18:18 #11
Der gik ca en uge før jeg var på igen, hvad siger den når du prøver at logge ind?
03. oktober 2023 - 20:21 #12
At min konto er deaktiveret og at min email og telefonnr ikke findes længere..
03. oktober 2023 - 20:22 #13
Præcis det samme som dig tror jeg....
Avatar billede mikk89 Novice
03. oktober 2023 - 23:02 #14
Jeg ved ikke hvad der gjorde forskellen, men jeg så et opslag et sted hvor man kunne skrive til nedenstående mails og forklare sit problem. Du får formentlig ikke noget svar, men bør tjekke din facebook jævnligt.

disabled@fb.com

security@facebookmail.com

support@fb.com

appeals@fb.com
05. oktober 2023 - 16:27 #15
hvad skrev du præcist? :)