Avatar billede jhaser Novice
12. september 2023 - 13:51 Der er 8 kommentarer

HP Color LaserJet Pro M176n

Farverne er meget røde i udskrifterne.
Det ses på alle udskrifter - og er opstået lang tid efter jeg skiftede tonerpatron.
- Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2023 - 14:11 #1
Kan ikke huske om der er kalibrering mulighed på den. Mener min er den samme som din. Jeg har ikke oplevet det du beskriver.  Min printer er fra 2014.
Avatar billede jhaser Novice
12. september 2023 - 15:15 #2
220661: Jeg har kalibreret printeren (farve) uden ændring...
Magenta toneren er godt nok en kompatibel type, men det har aldrig tidligere været et problem.
Alt orange - også på kopifunktion - bliver lyserødt.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2023 - 15:47 #3
Jeg bruger ikke kopi toner. Vil ikke risikere at printer en dag ikke gider virke længere.
Jeg hopper af tråden  her.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2023 - 15:59 #4
Det undrer mig at det i det hele taget har kunnet lade sig gøre at få HP printeren til at virke med en uoriginal patron.
Jeg har selv haft en HP, men der var ikke andet end bøvl med den - bl.a. var det netop de uoriginale patroner som printeren ikke ville acceptere og derfor viste fejl.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2023 - 17:19 #5
Der er desværre en tendens til at producenternes opfindsomhed udvikler sig mere og mere i retning mod at indbygge ting der giver fejl hvis ikke brugernes anvender producentens egne produkter (blæk). Der er tale om software, og hen ad vejen firmware. Forretningsmoralen er for længst langt i graven.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2023 - 14:13 #6
Har du fundet en løsning?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. september 2023 - 14:55 #7
Jeg har med held anvendt nedenstående produkt, men dermed er det ikke sagt at det også kan "kurere" din printer.

https://www.elextra.dk/p/printer-66-h%C3%B8jeffektiv-rens-til-printerhoveder-200ml/H15154

Det er noget følsomt noget......
Avatar billede jhaser Novice
28. september 2023 - 16:41 #8
Jeg er lige nu på ferie i USA, så jeg kan desværre ikke respondere på/prøve løsningsforslagene.