Avatar billede vbr Seniormester
19. september 2023 - 17:21 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Overførsel af data fra Huawei p20 til Huawei P30

Jeg købte en ny Huawei P20 for 7-8 år siden og har været vældig tilfreds med den. Men tilsyneladende er hunladestikket i telefonen blevet beskadiget, så jeg ikke længere kan overføre data (typisk fotos og videoer) til min PC.

Dataoverførslen (med samme ladekabel) fungerer stadig fint med min kones P20, som hun fik samtidig, og hendes mobil oplader desuden noget hurtigere end min, så der er måske ødelagt noget i min mobils ladestik.

Derfor har jeg så købt en brugt renoveret Huawei 30 (på grund af dens kamera), og nu skal jeg så have alle apps og data fra P20'eren over på den den.

Så vidt jeg husker, så overførte jeg i sin tid i ét hug samtlige apps og data fra min gamle Samsung til min dengang nye Huawei P20.

Jeg kan se, at jeg har en app (Phone Clone) fra Huawei Internetservices installeret på min gamle p20, og såvidt jeg husker skal den også installeres og åbnes på min 'nye' P30, før overførslen kan finde sted.

Er jeg på ret spor - og er der nogle faldgruber, som jeg skal være opmærksom på?

Jeg har en del billeder på P20'eren. Følger de også med over - og hvis ikke, hvad gør jeg så, når nu kablet ikke længere forbinder dem med min PC?

Vh - Vagn Bro
Avatar billede INK Ekspert
19. september 2023 - 17:31 #1
Har du Google Fotos på din gamle telefon, så kan du uploade alle billeder til Google Fotos i skyen. Jeg ved ikke om Google Fotos kan installeres på den nye telefon, men ellers kan du downloade fra Google skyen til din pc.
Har ingen erfaring med Phone Clon.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2023 - 17:36 #2
Det giver ingen mening, om der skulle være nogen faldgruppe med dette.

Du kan sagtens købe dig nyt USB kabel, bare sørg for, at der er data overførsel mulighed på kablen og gerne i samme tilstand.

Fremtidige USB kabler vil udelukkende være USB-C på begge ender.

Du kan uden frygt benytte dig af Phone Clone fra Huawei som anvisninger giver dig om:

https://consumer.huawei.com/dk/support/content/da-dk15850037/

Skal du have tilladelse med at gøre de trin? 😂🤣
Du giver dit eget tilladelse, det er bare med at starte og gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2023 - 17:38 #3
Desuden kan der være mere eller mindre apps kørende på din kone's end på dit smartphone.

Det er trods alt apps der kører rund i baggrunden, at den kan benytte mere eller mindre smartphone batteri, og opladning vil være anderledes.

Og om den bliver flittigt brugt eller sjældent.
Avatar billede vbr Seniormester
20. september 2023 - 10:22 #4
Tak for svarene.

#1 Mine fotos uploades automatisk til Google Fotos, men i lavere opløsning. Så de går ikke tabt, hvis problemet også rammer opladningen.

#2 Det samme kabel virker fint til overførsel fra min kones P20, men ikke med min. Og jeg er ret sikker på, at du har ret i at Phone Clone vil virke.

Vh Vagn Bro
Avatar billede Erik K Ekspert
21. september 2023 - 00:17 #5
Da både den gamle og den nye er androidtelefoner, er langt det nemmeste at lave back-up til Google på din gamle telefon.
Når du så flytter sim-kort over i den nye, vil du blive spurgt om, hvad du ønsker at hente af apps, sms osv som du har brugt på den gamle.
Når den er færdig med at hente data, vil alt være som på den gamle.
Visse apps, som f.eks. netbank, MitID og evt. andre apps til det offentlige skal dog aktiveres på den nye enhed, før de kan bruges.