Avatar billede Thomas Novice
28. september 2023 - 09:36 Der er 11 kommentarer

Ingen rød

Hej,
et lille mærkeligt spørgsmål;).
Har en Hp Deskjet 2700, og også en 2600
Bruger pt. Pages
Printerne vil ikke lave skrift med RØD farve, dvs. den printer det, men det bliver mere Bordeaux!?
Har I været ude for tilsvarende?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. september 2023 - 13:53 #1
Opret et rødt felt i et tegneprogram.
Hvis det bliver rødt ved udskrift, er det ikke printeren, men Pages programmet, der tilføjer for meget cyan blæk til rød skrift.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2023 - 14:12 #2
Er det kopi blæk du bruger?
Avatar billede Thomas Novice
28. september 2023 - 17:52 #3
Hej begge,
nej, jeg bruger original blæk.
Vedr. rødt felt i tegneprogram, så har jeg faktisk googlet f.eks en rød kjole og printet den - her sker det samme;)?
Kan det være noget med min mac;)?
Hmm..tak for jeres svar indtil videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2023 - 18:03 #4
Mac kender jeg intet til.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. september 2023 - 09:29 #5
Et billede fra nettet er i RGB farver (rød, grøn, blå), og den røde farve indeholder en vis mængde blå - ca. 15%
Prøv at printe denne pdf-fil: https://finnrasmus.dk/m100-y100.pdf
Den er i CMYK farver (printerpatronernes farver) og indeholder farverne:
0% cyan, 100% magenta, 100% gul, 0% sort.
Hvis den udskrives som Bordeaux, er det printeren, der selv tilføjer cyan og sort.
Du nævner to printere. Er fejlen på begge printere?
Avatar billede Thomas Novice
30. september 2023 - 08:01 #6
Hej Finn,
tak for test-side, men ja, BEGGE printere 2600/2700 printer ud i Bordeaux fra min MacBook Pro.
Mærkeligt!
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. september 2023 - 12:04 #7
Jeg kan næsten kun få det til, at der må være en fejlleverance i farvepatronerne.  Du skriver at det er originale patroner, men måske er du blevet snydt af forhandleren? Eller forhandleren er blevet snydt af sin leverandør?

Det _kan_ selvfølgelig være computeren, men jeg synes det lyder usandsynligt. Men det kunne du jo teste, hvis du prøvede at koble en anden computer op på printerne og testede om det stadig går skævt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. september 2023 - 12:37 #8
#7
Det lyder som eneste sandsynlige mulighed.

#6
Er patronerne til de to printere købt samtidig?
Avatar billede Thomas Novice
02. oktober 2023 - 14:04 #9
Hej igen - det ER super mærkeligt!
Har prøvet fra anden comp. , også - med samme resultat.
Og ja, patronerne er originale!
Kan de to “billig-printere” være så ringe, at de simpelthen ikke kan lave rød?
Hmm
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. oktober 2023 - 14:13 #10
#9: Det har jeg svært ved at forestille mig. Man kan ganske vist godt komme ud for, at enkelte af dyserne clogger til (pga indtørret blæk), men så ville du få en gul firkant da du udskrev FinnRasmusens side. Og så ville det være underligt, at det var begge printere samtidig.
Avatar billede Thomas Novice
02. oktober 2023 - 14:24 #11
Hej igen!

Jeg har nu puttet helt ny farvepatron i, og jeg synes det er meget bedre - den er ,-well- almost red!;)
De andre var på ingen måde gamle, men de må alligevel være gået i sort, måske bare fordi man ikke printer rødt så tit!? De var stort set fulde begge to.
Tak for gode svar!