Avatar billede logbuilders Mester
08. oktober 2023 - 06:51 Der er 16 kommentarer

crome historik forsvundet

Af en eller anden grund forsvinger historikken når jeg lukker crome
Løsning ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2023 - 10:06 #1
tryk på de tre prikke øverst til højre. skriv historik i søgefeltet for indstillinger. Her kommer så et felt med hvad du vil rydde i historik som du selv vælger hvad skal være.
Håber det kan løst det du spørger om. God weekend.
Avatar billede logbuilders Mester
09. oktober 2023 - 08:29 #2
Historik forsvinder når jeg lukker crome - når jeg åbner igen er der ingen vises ingen historik med ctrl H.
Denne fejl er pludselig opstået og jeg kan ikke finde funktionen i Indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2023 - 08:51 #3
Det er klart du ikke kan se historik når browser sletter dem i boks jeg beskrev skal du fjerne tjektegn at historik skal ryddes. Jeg kan vise et billede når jeg kommer hjem senere. Der er indstilling for det.
Avatar billede logbuilders Mester
09. oktober 2023 - 09:47 #4
ja tak
jeg kan ikke finde den i indstillinger
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2023 - 16:19 #5
Avatar billede logbuilders Mester
09. oktober 2023 - 17:21 #6
jeg har stadig ikke fået en løsning - kan ikke se den i indstillinger
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2023 - 17:34 #7
Kan du ligge billede op så vi kan se dine indstillinger når du skriver historik i søgefeltet?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2023 - 17:38 #8
Gå i "Privatliv og sikkerhed"
Kør evt sikkerhedstjek der vil opdatere Chrome hvis der er en fejl i den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2023 - 21:47 #9
I gamle dage var der en funktion - "Slet browserdata når browser lukkes". Denne findes vist ikke længere, jeg kan i hvert fald ikke finde den.

Men antaget at det er noget i den stil du har fået aktiveret, kan du altid i indstillingerne vælge at "nulstil indstillinger" næsten i bunden.

@220661 jeg tror du er på vildspor. Rydning af historik giver mulighed for at rydde eksisterende data. Ikke for at vælge en løbende handling for at holde ryddet, og dermed fjerne data i utide, som det er sket her.

@logbuilders - nu er vi vel ikke uenige om hvad for historik det drejer sig om, vel? - det er ikke sådan at du forventer at Chrome åbner den/de sider du sidst havde åbne? - det er nemlig ikke historik, men funktionen "fortsat hvor du slap" under indstillingen "ved opstart"
Avatar billede logbuilders Mester
10. oktober 2023 - 05:59 #10
Tak til Ole M, der har forstået problemet.
Historik er en liste af de websider, som er besøgt før  op til måneder har jeg forstået.
Og den liste forsvinder når jeg lukker crome.
Jeg har slettet og geninstalleret uden held.
Jeg har skiftet sprog til engelsk og chekket nettet for problemstillingen - mange har på det sprog samme problem uden at få et brugbart svar.
Nulstilling hjælper ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2023 - 06:54 #11
Jeg kan komme på to andre ting at være opmærksom på:

Et 3. parts program som CCleaner eller antivirus software kan slette historikken. Hvis dette kører i baggrunden, så tjek om rydning af browser-historik er slået til.

Chrome synkroniserer med andre enheder, eks. firmaPC og telefon. Hvis der på en af disse enheder ryddes historik, eks. via et 3. parts program, vil det også slå igennem på din egen PC...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2023 - 08:58 #12
Jeg bruger ikke Chrome meget selv men vil da teste det jeg beskrev inden jeg hopper af tråden igen.
Avatar billede logbuilders Mester
10. oktober 2023 - 15:18 #13
Jeg har løst problemet ved at afinstallere og genindstallere en 1 år gammel version.'
I den aktuelle vers er det efter min mening ikke muligt at vise Browserhistorik efter nedlukning af crome.
Hvis man installerer en ældre vers er det vigtigt at forhindre automatisk opdatering.
Mange på nettet har det problem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2023 - 15:38 #14
Jeg kører konsekvent nyeste version, og bruger flittigt historikken - har ingen problemer med det (på tværs af mindst 4 enheder).

Måske kunne en udrensning af Chrome data under %Appdata% løse problemerne... - en gammel version af Chrome er ikke nogen god løsning - der er lukket adskillige kendt-udnyttede zero-day sårbarheder de sidste måneder (Det har andre browser-firmaer også): https://techmonitor.ai/technology/cybersecurity/google-zero-day-chrome
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2023 - 16:07 #15
Hopper af tråden
Avatar billede logbuilders Mester
10. oktober 2023 - 16:39 #16
Hej Ole
Jeg har i dag haft en specialist fra Google til at løse problemet.
Han overtog kontrollen af min PC og arbejdede med problemløsningen i 2 timer, som endte med at installere en ældre version.
Nu er jeg på sommerophold og vender hjem i november.

Så vil jeg foretaga en installatiion af både Windows og Crome - naturligvis i en ren PC.

Nange opå nettet har problemer med historik, der forsvinder