Avatar billede Nanarsi Juniormester
09. oktober 2023 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find sidste transaktion i måneden

Hej :-)
Jeg skal bruge en saldo for hver den 1. dag (eller sidste)  i måneden på en række forskellige kontoudtog.
Da der ikke nødvendigvis har været en postering på denne kalenderdag, men til gængæld godt kan være flere posteringer, kan jeg ikke bare benytte sidste kalenderdag i f.eks et Lopslag.

Hvordan finder jeg den sidste postering i hver måned ?

PFT :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. oktober 2023 - 11:17 #1
=LOOKUP(2;1/(A:A<>"");A:A)

dansk

=SLÅ.OP(2;1/(A:A<>"");A:A)
Avatar billede Nanarsi Juniormester
09. oktober 2023 - 12:35 #2
Tak xl-Enthusiast

jeg får kun dags dato ud af din formel...

Har lavet en workaround med en ekstra kolonne hvor jeg finder månedsskiftet og tager saldo fra forrige postering:
=HVIS(MÅNED(C4)>MÅNED(C3);I3;"-")

I samle arket bruger jeg en SUM.HVISER til at finde beløbet via en måneds kolonne og år kolonne

Hvis der er en mere smidig løsning høre jeg gerne :_)
Avatar billede Bak2 Praktikant
09. oktober 2023 - 15:53 #3
hvis du skriver slutdato ind i en celle, så kan du få saldoen ud for denne med denne formel hvor G4 indeholder fx. 30-06-2023
Det er så ligemeget hvor mange datoer du har. Det tager altid den sidte postring i måneden
=VLOOKUP(G4;A2:B36;2;TRUE)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. oktober 2023 - 16:29 #4
Kan du ikke lige forklare hvordan dine data er sat op. Hvad har du i hvilke kolonner/reækker og hvad ønsker du returneret?