Avatar billede janeruth Novice
31. oktober 2023 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

E-doc - printe breve

Hvordan laver man en "ny virtuel printer" som har som standard f.eks. vores brevpapir med logo (pdf) i sig, så man skriver brevet i word, hvorefter man ved print automatisk får brevpapir som "baggrund" når brevet printes. Vi har pt en RICOH  MP C2003.
Ideen er at kunne bruge forskellige slags "baggrunde" til forskellige slags breve, uden at skulle lave nye med copy/past osv. hver gang.
nogen der kan hjælpe?
Avatar billede fase Professor
01. november 2023 - 12:51 #1
Baggrund og andre ting dannes ikke af printeren men af Word. For at lave breve med forskellige baggrunde, kunne du oprette skabeloner i Word. Opret et dokument med den baggrund, du ønsker, og gem det med et entydigt navn. Derefter kan du gemme det aktuelle dokument med et navn, der hentyder til det specielle dokument.
Avatar billede janeruth Novice
09. november 2023 - 08:52 #2
Mange tak - men det er ikke det jeg mener, vi har alt for mange forskellige skabeloner i Word til vi orker at ændre. Mener der findes en eller anden ordning - hvor man opretter en ny "printer" og når man så vælger denne printer, ligger denne printer driver automatisk med et fortrykt dokument med vort logo f.eks. med navn til en slags print. Og er det en anden slags print f.eks. med logo men uden navn osv., laver man en ny "printer" - tænker måske det er en slags pdf printer hvor den sammenlægger 2 dokumenter og printer i en arbejdsgang. Findes det mon ikke?
Avatar billede falster Ekspert
09. november 2023 - 15:21 #3
Der findes sikkert flere. Her er et eksempel fra Tracker Software:

https://www.pdf-xchange.com/product/pdf-xchange-standard

se under Overlays Settings
Avatar billede janeruth Novice
13. november 2023 - 13:34 #4
Super Tak for det - tror lige det er det jeg kigger efter.