Avatar billede Fototage Novice
05. november 2023 - 00:35 Der er 9 kommentarer

MacBook 1278 med sort skærm

Jeg har sort skærm på min MacBook (Har også skiftet til ny skærm) og også efter udskiftning af skærm- stadig sort skærm. Hvis jeg sætter en ekstern skærm til så virker den. Der er ikke lys i skærm og logo, så jeg tænkte at under normale omstændigheder slukker skærm og logo når skærmen lukkes - kunne det have en forbindelse til mit problem
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2023 - 07:32 #1
Jeg er selv Windows mand, men søgte lidt på dit problem. Forstår display er skiftet, så fejlen må ligge i indstillinger på en måde da du har billede på ekstern skærm. Kiggede derfor lidt på video her
https://youtu.be/XJvIPB0Xjf0
Der er en metode til at nulstille "System Management Controller" (SMC) der vises i step 4.
Dette synes jeg lyder interessant for at få den tilbage til en form for fabriks grund indstilling..
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2023 - 07:33 #2
Men du kan også vente lidt. Måske brugeren af gruppen her @ink kommer forbi.
Jeg ved han er Mac bruger.
Avatar billede Fototage Novice
05. november 2023 - 10:13 #3
Tak for fremsendte - det er prøvet - stadig sort skærm og intet lys i logo, men den ekstra skærm virker
Avatar billede Fototage Novice
05. november 2023 - 10:17 #4
Forresten heller ingen visning af lysstyrken op/ned
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2023 - 11:15 #5
Kabler til intern skærm ser de ok ud?
Og hvad med strøm til skærmen fra bundkortet. Kan du måle om der kommer strøm til skærmen?
Avatar billede Fototage Novice
05. november 2023 - 11:45 #6
Ja kabler fra skærmen ser godt ud og det er jo tilsluttet et multistikket.
Og du har sikkert ret i at der mangler strøm fra bundkortet men går det ikke gennem multistikket og hvor og hvordan måles om der er spænding til skærmen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2023 - 12:04 #7
Jo det går gennem multi stikket men man skal kende layout på dette.
Jeg har kigget lidt video, og på den er en chip skyld i at der ikke er billede. Kan selvfølgelig ikke vide om din har samme fejl, men kig på den. Det er samme model som din.
https://youtu.be/vCEZTIsO748
Avatar billede Fototage Novice
05. november 2023 - 12:12 #8
Det med at skifte en chip springer jeg over, så jeg prøver måske at finde en brugt model til ingen penge, hvor jeg kan tage reservedele
Tak for deltagelse
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2023 - 12:29 #9
Velbekomme. Håber du får billede igen :-)