Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 13:56 Der er 23 kommentarer

Outlook 365 - Kan ikke sende mails

Hejsa

Jeg har en Yousee mail, som jeg benytter i Outlook 365

Bruger en PC med windows 10

Pludselig kan jeg ikke sende mails.
Jeg har prøvet flere forskellige serverindstillinger - forskellige porte
Men kan ikke få det til at fungere

Håber på at nogen kan hjælpe mig :-)

vh
ronrea
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. november 2023 - 14:21 #1
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 14:31 #2
Mange tak.
Studerer det lige nærmere :-)

vh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 15:14 #3
Hej igen
Har prøvet mere eller mindre alle kombinationer med portene og krypteringerne - kan fortsat ikke sende mails.

Men for det første er jeg lige nødt til at nævne, at der kommer fejlmelding når jeg forsøger at gemme server-ændringerne. Der står med RØD skrift :

"Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke gemme dine kontoindstillinger. Prøv igen"

Ved ikke om det betyder noget ?

Det skal nævnes at når jeg åbner for serverindstillingerne igen, så har den gemt det alligevel. Altså ændringerne står der.

mvh
ronrea
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. november 2023 - 15:55 #4
Det kan drille - det skidt;-)

Når du kommer ind i kontoindstillinger vælger du Reparer
Herefter "Manuel kon...."
Læg mærke til kryperingsindstillinger osv
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 16:26 #5
Hej igen

Ja, det har jeg prøvet flere gange, men hver gang ender det med den RØDE tekst :

"Der opstod et problem, og Outlook kunne ikke gemme dine kontoindstillinger. Prøv igen"

Men som nævnt gemmes det alligevel i det jeg kan se. Ved blot ikke om det "slår igennem" på serveren?
Eller det er måske slet ikke noget der betyder noget ?

Kan man evt vedhæfte filer her - eller vise skræmdumps

mvh
ronrea
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2023 - 16:40 #6
Når man bruger Outlook 365, kan man ikke ændre konto-indstillinger i selve programmet! Vejen frem er at gå i Kontrolpanel, vælge Mail (Outlook) og rette indstillinger her. Så virker det!
Jeg er ikke klar over, hvorfor Microsoft har lavet det så kringlet uden at skrive herom??
Har så sent som for en time siden udført rettelsen på den måde.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 16:59 #7
Hej ink

Spændende :-)
Var ved at give op.

Præcis hvor i kontrolpanelet skal jeg hen for at gøre det ? :-)

Under apps og funktioner kan jeg kun finde Outlook (new) - og i øvrigt ikke gøre noget?

mvh
ronrea
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2023 - 17:29 #8
Du skal i søgefeltet skrive Kontrolpanel, så dukker den op. (Det er ikke under Indstillinger, hvor du tilsyneladende er nu). Kontrolpanelet er det "gamle" sted for indstillinger ;-)
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 17:43 #9
Okay tak :-)
Jeg skal desværre have det ind med skeer :-)

Har fundet det - Microsoft 365 - da - dk
Men hvis jeg vælger "rediger" får jeg kun to valgmuligheder :
"Hurtig reparation"            eller
"Onlinereparation"

Jeg kan ikke finde nogle manuelle "Indstillinger" ?

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 17:54 #10
Har i øvrigt prøvet at køre både "hurtig reparation" og "onlinereparation"
Det virker desv fortsat ikke

mvh
ronrea
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2023 - 18:48 #11
Du er stadig det forkerte sted!

Du skal finde det gamle kontrolpanel og vælge store ikoner.
Nu vælger du Mail (Outlook) og retter kontoinmdstillinger.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 19:32 #12
Tak for tålmodigheden :-)

Men det VIL bare ikke fungere. Gør følgende:

Kontrolpanel/
Mail(Microsoft Outlook)
Konfigurer mailkonto og kataloger - Klikker på knappen : Mailkonti
Vælger mailkontoen
Vælger "Rediger" og "flere indstillinger"
Faneblad : Avanceret

Her har jeg prøvet samtlige kombinationer af port 587,465/ SSL/TLS og STARTLS

Jeg har også prøvet at reparere uden helt

Den melder enten at der ikke kan oprettes forbindelse til mailserveren eller at krypteringen ikke fungerer
Jeg har i øvrigt også prøvet uden kryptering

Livet er kompliceret :-)

mvh
ronrea
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2023 - 19:44 #13
Hver gang YouSee mail modtager et forkert password, så blokkeres kontoen i 15 minutter. Du skal derfor være sikker på dit password er korrekt. Du kan evn. ændre det på Mit YouSee. Har du andre enheder på samme konto? (telefon eller tablet?)
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 19:52 #14
Æhh password ? Hvilket password ? Til Yousee ?
Der skal vel ikke tastes noget password ind i Outlook eller ?

Jeg kan godt logge ind på Yousee's mail via www. yousee.dk
Og også modtage/sende post herfra. :-)

mvh
ronrea
Avatar billede poko1 Ekspert
14. november 2023 - 19:58 #15
Du skal huske at skrive Control i Søgefeltet! Når du ser det så vælg at lave en genvej til skrivebordet som her! Så kan du hurtigt komme derind igen!
https://ibb.co/8Xqg1Tp
Ps. den kan jo altid slettes igen hvis du ikke vil have den der mere:
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 20:01 #16
Hej poko1
Tak for hintet :-)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 20:02 #17
Glemte i øvrigt at skrive at jeg ikke har andre enheder på kontoen :-)

Jeg benytter kun outlook på min pc

mvh
ronrea
Avatar billede poko1 Ekspert
14. november 2023 - 20:39 #18
Du kunne jo også bruge
https://webmail.yousee.dk/
i stedet det er jo samme adresse og password!
Avatar billede ronrea Seniormester
14. november 2023 - 20:42 #19
Ja. Som nævnt fungerer webmailen godt nok.

Men bruger altid Outlook, så jeg vil gerne have denne til at virke :-)

mvh
ronrea
Avatar billede kurtba Ekspert
15. november 2023 - 00:03 #20
Nu skriver du ikke om det er imap eller pop3 i outlook.
Ved pop3 er det port 995 og ved imap er det port 993 ved indgående server.
Ved udgående server er det port 587 i begge tilfælde.
Jeg ved ikke, om det er tilfældigt, men jeg har haft et par bekendte i den her uge, hvor der yousee mail pludselig ikke virkede. I det ene tilfælde var det indgående server som stod til 110, der åbenbart ikke længere blev supporteret. Ændrede til 995 og det kørte igen.
I det andet tilfælde er vi endnu ikke kommet i mål. Men der stod indgående også til 110, men han har formentlig fået overskrevet sit password med noget nyt, og gemt det, samtidig med at han ingen ide har om, hvad password faktisk har været.
Så der afventer jeg hjælp fra yousee, idet han heller ikke har webmail til sin mail.
Dvs det har han muligvis, men da password er ukendt, kan vi heller ikke komme derind. Yousee har så lavet et login til ham, men der kan vi ikke få lov til at tilknytte den eksisterende mail adresse, så det hjalp ikke meget. Det er en gammel privat.dk adresse hvor brugernavnet er et 12-cifret nummer.
Du kan læse mere om serveroplysninger til yousee mail her
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2023 - 03:24 #21
#14 Jo, der skal tastes et kodeord/password for adgangen til din mailkonto.
Kodeordet skal nu være mindst 10 tegn langt og indeholde mindst ét lille bogstav, mindst ét stort bogstav og mindst ét tal. Som nævnt mindst 10 karakterer uden æ,ø og å.
Hvis dit gamle password er for kort virker det ikke!
Hvis du har tilknyttet din mailadresse til “mityousee”, så kan du der ændre koden til dit mailprogram. Koden til din webmail og koden til dit mailprogram er ikke i udgangspunktet det samme. Men det gør det nemmere ar huske, hvis du gør dem ens.
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2023 - 03:30 #22
Du kan logge på “MitYouSee” med MitID.
I venstre kolonne har du oversigt over abonnementer m.m.
Hvis din mailkonto er tilknyttet dit “MitYouSee”, så findes der en linie kaldet “mailindstillinger”. Under dette punkt ændres kodeord for mailkonto.
Husk at vente 15 minutter inden det virker.
Avatar billede ronrea Seniormester
15. november 2023 - 16:04 #23
Hej alle
Mange tak for indlæggene. :-)

Jeg har skiftet ip-adresse, og det virkede :-) ?
Skiftede over til mobilt hotspot.

Men så er spørgsmålet jo HVORFOR det virkede ?

Har fibernet Norlys router, som jeg brugte trådløst.
Der må jo være noget som spærrer i denne - eller hvad ?

mvh
ronrea