Avatar billede mort1 Ekspert
15. november 2023 - 16:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skifter udbyder, hvad med e-mail adressen

Jeg overvejet at skifte fra YouSee til Hiper - men forudser et "helvede" med at orientere alle om ny mail adresse - Nogen som har faktuel information om, hvorvidt det er muligt at beholde sin gamle TDC "mail" adresse
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2023 - 17:00 #1
Det er det ikke. Din mail nedlægges.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2023 - 17:07 #2
Det skal du nok spørge YouSee om.
Tidligere har man kunnet beholde en mailadresse mod en månedlig betaling for et abonnement, men om det stadigt er muligt ved jeg ikke, så kontakt dem.
Det var dog efter min mening en ret dyr løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2023 - 17:31 #3
Avatar billede valby Ekspert
15. november 2023 - 17:45 #4
Det er nu ikke så svært. Opret en g-mail, som ligner den gamle ( mort1@gmail.com,)
eller hvad du bruger nu.. Så er det bare, at sende din nye g-mail med besked om skiftet :-) https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da
Avatar billede puren Ekspert
15. november 2023 - 19:51 #5
#4 det er fint men har svært ved at se hvordan det hjælper på besværet i at skulle logge ind div steder hvor man har en bruger som er bundet til ens maril som div, services, butikker, div fora og alle andre steder

#0 kan sagtens forstå dit bølv men der er nok en måde at gøre det på login alle de steder du har et login og ændre det, start fra en ende og giv den gas,jeg havde dog valgt at købe mit eget domain evt via one.com og hoste min mail der, det koster 15 kr pr md for 5 mails plus ca 50kr pr år til dk-hostemaster og bliver du uvenner med one.com kan du tage din mail med til anden udbyder som simply.com
Avatar billede valby Ekspert
15. november 2023 - 20:14 #6
#5
Jeg troede, at man fra en adressebog kunne lave en masseforsendelse
Jeg mener, at når man får mail fra, for eksempel yousee, så sidder der vel ikke nogen og skriver til den enkelte  Det går vel automatisk. ?
Avatar billede kurtba Ekspert
15. november 2023 - 21:51 #7
Det kommer an på hvilken mail du har i forhold til hvilket abb. du har hos yousee. Yousee hoster mail adresser på mange forskellige måder.
På et tidspunkt kunne man f.eks. få en privat.dk og den blev så på et tidspunkt lavet om til, at hvis man ville beholde den, skulle man betale et månedligt gebyr.
Så vidt jeg husker var det i forbindelse med, at tdc opkøbte en stor antenneforening.
Jeg skiftede for godt et år siden min internetforbindelse fra yousee til fastnet, og der mistede jeg min mailadresse hos yousee. De var hverken til at hugge eller stikke i med hensyn til at få lov til at beholde den.
Så hvis det er den manøvre du er i gang med, så er det med at få lavet en ny og få udbredt den til alle, inden de lukker den ned.
Vil anbefale gmail eller outlook, da det nok er dem, som umiddelbart ikke har sagt noget om, at de overvejer at gøre det til et betalingsobjekt.
Avatar billede puren Ekspert
15. november 2023 - 22:18 #8
#6 ja det kan du sagtens men det er da den mindeste sag det er mere facebook, netflix og alle steder man har et login til hvor man ikke bare kan skrive til men hvor man selv manuelt skal ind og ændre det
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. november 2023 - 01:04 #9
Du skal ikke regne med at folk du skriver til om mail skifte holder op med at bruge din gamle mail og skifter til den nye - de sidder måske så med en gammel mail og laver en besvar alle på den - skifter du mail så  tag en periode hvor du har begge mailadresser -gerne nogen måneder. Og som andre har nævnt er der alle de steder hvor din mail er login - og alle de nyhedsbreve du er tilmeldt.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. februar 2024 - 14:58 #10
Jeg har valgt, at blive hos YouSee lidt endnu. Bestemt ikke på grund af deres service, nok mere af dovenskab - Jeg er dog begyndt at forberede flytning til en anden udbyder, bl.a. ved at jeg konsekvent IKKE anvender min oprindelige e-mail adresse længere, og ved at ændre min adresse / meddele om "ny adresse" alle steder, hvorfra jeg modtager mails.