Avatar billede dustie Mester
22. november 2023 - 12:17 Der er 2 kommentarer

EU alternativ til CloudFlare med god WAF til at beskytte WordPress

Halløj Eksperter!

Jeg skal have flyttet CDN til et der er baseret i EU (Bunny? OVH? Leaseweb?) men jeg kender intet til dem og hvordan deres beskyttelse er mod diverse skidt fra nettet i forhold til Cloudflare's WAF. Noget der er på samme niveau eller bedre? Det er til at beskytte Wordpress med WooCommerce. Det skal være hurtigt fra DK/tyskland/Irland/England området. Resten af verden er ikke vigtigt.

På forhånd tak for input!
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. november 2023 - 13:32 #1
Mener at du skyder gråspurve med kanoner ;-)

Installer plugin fra  Automattic "Jetpack" og slå CDN til i jetpack, så er det løst.
Tag ikke noget simpelt og gør det svært ;-D
Avatar billede dustie Mester
22. november 2023 - 15:01 #2
CF cacher 98% af sitet og hastigheden er derfor langt bedre end hvad WordPress selv kan levere, med div. cache plugins - især under load. Der bliver desuden blokeret en masse malware/bruteforce/spam/osv. forsøg fra lande som USA, Ukraine og Rusland hvorfra vi ikke har noget handel. Det fungere sådan set upåklageligt, bortset fra at Cloudflare er Amerikansk - ikke EU baseret - og det skal det være fremover.