Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 13:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Komputer for Alles hjemmeside

Nogen der ved hvad der er galt med denne HP? Den har nu været utilgængelig i et stykke tid.

Cheers
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2024 - 13:27 #1
Kan tilgå side uden problemer. Har du prøvet med anden browser?
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 13:52 #2
Tak for svar.
Ja, jeg bruger Safari (på 2 Mac, med henhv Sonoma og Ventura) og Firefox (på 2 PC, med Windows Pro 10 og 11). Jeg har osse 3 forskellige internet forbindelse: 1 fiber og 2 trådløse til mast.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 14:05 #3
En tilføjelse: det jeg var i tvivl om var, om hjemmesiden var blevet hacket; udsat for sådan noget som ransomware. Men det er åbenbart ikke tilfældet når andre kan tilgå siden.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 14:20 #4
Endnu en tilføjelse: det er (kun) når jeg forsøger at åbne linket til "Fordelszonen" og logge ind at problemet opstår. Resten kan jeg godt tilgå. Så får jeg en "Error 520" ved logind. Jeg har kontaktet support hos Bonnier, men det de forslår - at slette cookies - hjælper ikke. Det er iøvrigt en af de almindelige løsninger på problemet man kan læse på nettet. Men der er osse nævnt flere andre årsager, men som man som bruger ikke har adgang til at udføre.
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 14:40 #5
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 15:10 #6
Tak!
Det virker i både Firefox (Win 11) og Safari (MacOS Sonoma).
Men hvad er der mon galt?
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 15:51 #7
Kunne det måske være et krav fra de firmaer som leverer programmerne i Fordelszonen? Teoretisk set kunne en hvilen som helst jo få adgang til at downloade programmer ved at benytte cookies fra en abonnents PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2024 - 16:15 #8
Jeg brugte Samsung browser på mobil, så en anden browser virker som jeg foreslog i #1 og som du har lukket med i #6?
Har du ændret på tilføjelser i din browser siden du har logget på der før?
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 16:25 #9
Nej programmerne kan man hente uden om Komputer for alle, de finder dem jo selv på nettet.  "Error 520" findes også andre steder, og der er løsninger på nette.
Du har vel fået slettet nogle cookies, som har forstyrret net forbindelsen.
Fordelen med at hente alment tilgængelige programmer gennem K. er, at man kan få nogle af dem gratis, som der ellers skal betales for. Hvis man altså er medlem af K.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 16:39 #10
Lukket ned? Nej, det var for at vise, at det var løsningen.
Der var ikke ændret på mine browser. Jeg brugte metoden nævnt i #5. Det må være bladets system manager der har ændret "noget" ved HPen.
Du brugte en anden browser, men kunne du få adgang til Fordelszonen med den?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2024 - 16:49 #11
#10 Jeg prøvede ikke fordelszonen da jeg ikke har abonnement. Troede det kun var selve hjemmesiden der var problemet. Forstod nok ikke lige hvad du mente med HP.
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 17:03 #12
Jeg kunne også uden vider komme ind på Fordelszonen med Opera og Firefox.
Man behøver ikke, at være medlem for det.
Hvis #5 er løsningen, så skal den grønne markering være der.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2024 - 17:09 #13
Jeg kan da også tilgå fordelszonen, men bare ikke downloade noget. Får besked om jeg skal være medlem eller købe adgang for 29 kr hvilket jeg selvfølgelig ikke gør da programmer kan hentes andre steder.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 17:37 #14
#12. Tak. Er nu rettet. Var din Opera og Firefox ikke i Incognito mode?
#11. HP: Home Page, aka* hjemmeside.
(aka: also known as).
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 17:40 #15
"Var din Opera og Firefox ikke i Incognito mode?"  Nej det var de ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2024 - 17:45 #16
#14 Okay, Så kan jeg bekræfte som jeg skrev allerførst at siden virker i både Samsung Browser (Indlæg #1) men også i Edge som jeg testede efterfølgende.
Så siden fejler ikke noget.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 18:31 #17
Vedr Samsung Browser, så kan man læse her, på deres hjemmeside, om dens sikkerhed:
http://tinyurl.com/kjbayhvb
Så muligvis opfyder den samme krav som incognito mode pr se.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 19:00 #18
#16. Siden fejler bestemt noget.
Prøv at gå ind på start siden igen og se under "Hvornår udkommer Komputer for alle?". Det kræver ikke bruger adgang.
Oplysningen er fra 15 december 2022 og omhandler udgivelserne for 2023! Vi skriver som bekendt 2024.
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 19:04 #19
#17
Dit link virker ikke.
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 20:46 #20
Sorry! Prøver igen.
http://tinyurl.com/3sahr56z
Denne skulle virke.
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 21:13 #21
Nix
prøv denne: https://da.imgbb.com/
Avatar billede Wombat Juniormester
07. januar 2024 - 21:30 #22
Var det en reklame ;-?
Avatar billede valby Ekspert
07. januar 2024 - 21:46 #23
Nej det er et program til at uploade billeder.
Bare træk et billede ind og tryk upload.
Så kommer der en URL du kan kopiere og sende herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2024 - 07:50 #24
#18 Vi er i 2024 ja men 1 blad for 2024 udkom og blev leveret 21 december 2023. Så jeg tænker da at denne  siden igen bliver opdateret  indenfor kort tid så man kan se hvornår blad nr 2 leveres.
Avatar billede Wombat Juniormester
08. januar 2024 - 12:19 #25
Blad nr 2 udkom 5. januar 2024. Det kan man så læse når man logger ind som abonnent. Vi skriver nu 8. januar 2024.
Jeg tror det muligvis hænger sammen med det usædvanlige vejr.
Jeg er tålmodig ;-)
Avatar billede Wombat Juniormester
08. januar 2024 - 12:27 #26
#21 Tak! Men det drejede sig ikke om et billede, men et link til en HP.
Avatar billede valby Ekspert
08. januar 2024 - 16:08 #27
Et link. Det skriver du da bare ind i dit indlæg.

Et link til dit indlæg:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1043119?k=8417786
Avatar billede Wombat Juniormester
08. januar 2024 - 16:32 #28
Gammel vane. Små vinduer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2024 - 17:10 #29
Hopper af tråden
Avatar billede valby Ekspert
08. januar 2024 - 18:30 #30
Ja det er vel på tide at lukke, der er vist ikke mere i posen :-)