Avatar billede ejgil703 Juniormester
13. december 2023 - 09:15 Der er 5 kommentarer

skærm / skrivebord der blinker ved opstart

Hej
Jeg har et problem med min Acer Aspirer 3 bærbare PC der er næsten 2 år.
Når jeg slukker den på den anbefalede metode ”Luk computer” i start menuen,
Så næste gang jeg starter den kommer den fint igennem til login med pinkode,
Men nu så skrivebordet vises og jeg begynder at bruge mus eller touch pladen
Så blinker den hele tiden. Nogen gang kommer den med skrivebordet normalt,
Men andre gange må jeg lukke PC med den fysiske startknap på tastaturen?
Når jeg lukker med den fysiske knap og starter igen, så kommer login og skrivebordet
Op som normalt og der er ikke noget der blinker?
Jeg har talt med support hos Acer og de siger at det ikke er et hardware problem,
Men må være et software problem i Windows 11?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Ejgil Jessen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 10:39 #1
Når startet op vælg at genstarte pc så alt starter op helt fra bunden af. Du gør det ved at trykke på start knap og her vælge sluk og så genstart.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
13. december 2023 - 11:48 #2
Hej
Tak til 220661 Ekspert, men dit forslag løste ikke problemet.
mvh/Ejgil Jessen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 11:52 #3
Prøv at deaktivere hurtig start i strømstyringen.
https://softwarelicense4u.com/da/fast-startup-windows-10/?wmc-currency=EUR
Avatar billede ejgil703 Juniormester
13. december 2023 - 18:46 #4
Hej
Tak for forslag. Deaktivering af hurtig start i strømstyringen løste problemet.
mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 18:59 #5
Det var godt Ejgil :-)