Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2023 - 11:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VPN forhindre netværkskontakt

Hej.
Jeg har 3 pc`er på min netværk. Min express VPN forhindrer pc1 i at se de andre 2 på nettet.
Pc2 og pc3 kan fint se hinanden.
Hvordan tackler jeg problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2023 - 12:04 #1
Det er jo kun pc2 og 3, der er på dit hjemmenetværk.
Muligvis ved at have 2 netkort i pc1, så det ene er lokalt, og det andet har VPN - tjek lige først, om express VPN kan håndtere to netværkskort, hvor den kun skal køre på det ene.
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2023 - 12:13 #2
clars57 > tak for svar. Jeg har taget et billede af min netværk fra pc1. https://easyupload.io/gf20im. Ved ikke lige om jeg skal aktivere noget her eller om jeg skal ud og anskaffe mig et ekstra netværkskort? (hvis express VPN kan håndtere 2 af slagsen)
Godt nok træls at man ikke kan vedhæfte et screenshot når der stilles spørgsmål herinde.
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2023 - 12:19 #3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2023 - 12:37 #4
Jeg kender ikke EkspressVPN, men andre VPN-programmer har en "transperans" indstilling, så man tillader at se lokal-netværket.

Prøv at gå opsætningen igennem og se om ikke der er en mulighed...
Avatar billede kulawig Professor
13. december 2023 - 12:38 #5
normalt skal VPN da kun have indflydelse på din internet trafik .... ikke intranet

prøv at gi os din ip konfiguration på alle 3 pc

(bruger selv ekspress vpn og har intet problem)
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2023 - 12:50 #6
Indstillingerne siger: tillad adgang til enheder på det lokale netværk. (såsom printere eller filservere).
Har kontaktet deres support så jeg vender tilbage når jeg har fået et svar.
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2023 - 12:53 #7
Helt enig kulawig. Jeg afventer lige svar fra deres support indtil videre.
Avatar billede kulawig Professor
18. marts 2024 - 14:59 #8
Hov JCR18

Du skal lige have lukket spørgsmålet og markeret et svar som løsning..

mvh
Avatar billede jcr18 Professor
18. marts 2024 - 21:56 #9
Der var ikke rigtig noget svar jeg kunne bruge som en løsning så det er jo lidt svært at markere en løsning. Eneste mulighed for at pc1 kan få lov til at se PC2 samt PC3 er ved at logge mig af express vpn. VPN`en giver adgang til servere samt printere på det lokale netværk, men åbentbart ikke pc`er.
Alle 3 pc`er har adgang til internettet (via en fordelingsboks). Det er hamrende usmart, at skulle logge af vpn når jeg nu er på nettet og samtidig også skal dele et emne fra pc1 til de 2 andre pc`er. Typisk i forbindelse med at jeg daytrader.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2024 - 02:01 #10
Du kan markere dit eget indlæg #9 som svar
Avatar billede f-arn Guru
19. marts 2024 - 13:22 #11
Jeg bruger selv ExpressVPN, og har ingen problemer med hverken pc'er, smartphones, printer.

Svaret må findes et andet sted 😉