Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 10:23 Der er 15 kommentarer

Airprint

Hej er der andre der ikke kan printe fra iPhone
Jeg ringede til Epson som sagde at internettet bliver kørt sammen i 2,4 og 5 GHz jeg fik internet udbyder til at splitte det op i 2 så jeg har sat tel på 2,4 men den vil ikke alligevel det hele er ominstalleret og koden ind igen så printer køre direkte på 2,4 GHz jeg kender også andre der her problemer
Den vil godt printe fra app til printeren
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 10:40 #1
Du skriver at du kan printe fra din App. Så går ud fra, at det er på din tlf.
Og det er hvad Air print laver.
Hvis du ikke kan printe fra din PC, så er det dit WiFi du skal tjekke op på. Og din printer kører på 2,4 G. Så hvis problemet er relateret til dette, så få din printer til at tilslutte dit netwærk, ved at følge printerens anvisninger.
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 10:55 #2
Alt er omfigureret det er iPhone der ikke kan printe via AirPrint når man trykker der hvor printeren står så kommer den frem og står og snore lidt efter det bliver den nedtonet
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2023 - 11:03 #3
Kan du printe fra din PC til Epson printeren, som jeg formoder er tilsluttet routeren via WiFi? Enig med #1.
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 11:14 #4
Ja ingen problemer fra computer
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 11:33 #5
#2 - Du skal sikre dig, at både din tlf. og printer, er på samme netværk (2.4 Ghz).
Måske har du fået sat din tlf. på 5.0 G forbindelsen.
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2023 - 11:35 #6
Så må printeren jo være tilsluttet routeren! Din iPhone er selvfølgelig også på netværket. Når du søger efter printeren ved udskrift, så dukker den ikke op?
Din iPhone er selvfølgelig opdateret og genstartet, dvs. lukket helt ned og så startet op. Har ingen problemer med iPhone 13 pro og iOS 17.2
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 11:42 #7
Ja til det hele efter de har splittet wifi op i 2,4 og 5 GHz selfølgelig er telefon på 2,4 alt er omfigureret og genstartet nyeste software på iPhone i dag og kan printe fra computer
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2023 - 11:48 #8
Så har jeg kun det sidste "dumme" spørgsmål. Hvilken printer? og har den AirPrint?
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 11:59 #9
Ja den har AirPrint det har virket ind til jeg fik fiber har jeg fundet ud af
Obs. I dag kan iPhone se 3 printe også selvom den står på 5 GHz iPhone 14 kan ikke man river håret af sig selv
Epson 7700
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 12:01 #10
Ps. Jeg har aldrig brugt det hvad betyder wifi direct er det noget man kan prøve
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2023 - 13:32 #11
Det er mystisk. Prøv at koble din iPhone 14 på 5 GHz båndet. Enhederne skal ikke nødvendigvis være på samme 2,4 eller 5 GHz bånd, men de skal være på samme router (netværk). Har du anden router eller extendere tilsluttet? Prøv at nulstille netværket på din telefon (glem netværk) og så logge på igen.

Wifi direct er en funktion, hvor telefonen kobles direkte på et separat netværk, som printeren udsender (hvis man slår det til). Er selvfølgelig en nødløsning, men kan virke.

Test din telefon ved at slå flyfunktion til, og så tænde for wifi. Nu skal du kunne søge med Safari og checke om din telefon reelt er tilsluttet routeren, eller den i praksis kun bruger mobildata.
Avatar billede Kjeld Praktikant
20. december 2023 - 14:01 #12
Tak for rådet jeg prøver det blive først i morgen
Avatar billede Kjeld Praktikant
21. december 2023 - 16:02 #13
Hej ink
Jeg har prøvet den kære på wifi og det hjalp en gang næste gang jeg prøvede kunne jeg ikke printe
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2023 - 16:15 #14
Skyldes det, at printeren ikke var synlig på din iPhone, og at den ikke kunne findes?
Avatar billede Kjeld Praktikant
21. december 2023 - 16:35 #15
Printeren var synlig og til at aktivere herefter bliver den nedtonet og kan ik printe