Avatar billede Butterfly Ekspert
10. januar 2024 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Xopslag

hej
Hvordan skal formelen se ud hvis jeg lave et Xopslag med indirekte?
I F3 står indirekte navnet og den skal hente værdien fra U4 og skrive den ind i F4. Det kan ikke være sum for det er en tekst den skal hente.
Avatar billede jens48 Ekspert
10. januar 2024 - 18:38 #1
Din forespørgsel virker ikke logisk. Sådan som jeg læser den, kan du blot i F4 skrive
=U4
Men det er vel ikke det du ønsker?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2024 - 08:04 #2
Basalt set skal der bare indirekte om det hele. Jeg er enig med #1 at det ikke giver mening, men en formlen a la:
xlookup(indirekte("'"&f4&"'!U4";U4:U4;V4:V4)
Jeg har bare skrevet vås henvisninger da vi ikke forstår dit opslag. Måske du kunne indsætte opslaget som det ser ud på en af fanerne du vil bruge.
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2024 - 08:04 #3
Argh - glemte en slutparantes til at afslutte indirekte formlen.
Avatar billede Butterfly Ekspert
11. januar 2024 - 08:14 #4
Tak, men det er alligevel ikke det jeg vil. Jeg vil bare gerne hente værdien fra U4.
Men det du skrev hjalp.
Den skal hedde INDIREKTE("'"&F4&"'!U4")
Avatar billede Butterfly Ekspert
11. januar 2024 - 08:15 #5
Men hvordan får jeg U4 til at blive til U5, U6 mv. når jeg kopier ned?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2024 - 09:35 #6
Så skal du ud i at lave en reference via formel, f.eks. =CELL("address";U4) eller
=address(row(U4);column(U4)
Avatar billede jens48 Ekspert
11. januar 2024 - 13:04 #7
Prøv med
= INDIREKTE("'"&F4&"'!U”&RÆKKE(U4))
Avatar billede Butterfly Ekspert
24. januar 2024 - 07:59 #8
Mange tak for hjælpen