Avatar billede keld66 Juniormester
11. januar 2024 - 11:35 Der er 3 kommentarer

Opdater gammel Hewlett-Packard driver igen og igen

Hej
Har en Lenovo bærbar, der er ca 1,5 år gammel. Kører windows 11 styresystem.

Mit problem er, at Windows Update installerer en driver, der hedder:
Hewlett-Packard - USB - 12/12/2014 12:00:00 AM - 35.0.56.52825 igen og igen, hvorefter computeren automatisk genstarter.

Foreløbig er den installeret 8 gange og derefter genstartet.

Nu har jeg slået automatisk genstart efter opdatering fra, men hvad er det for en driver og kan jeg ikke slette den og hvis hvordan. Det er åbenbart en USB driver. Kan den være arvet fra min tidligere computer der var en Asus?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2024 - 13:06 #1
Jeg tænker du burde kunne indstille Windows til ikke at installere drivere uden du gør det manuelt. Lige nu er jeg på en 10 maskine men tænker måske fremgangsmåden kan være den samme.
Højreklik denne pc og vælg egenskaber. du skal finde et punkt hvor du vælger avancerede systemindstillinger. Du får forhåbentligt en boks hvor du kan vælge at trykke på hardware. Du trykker så på indstillinger for installation af enhed. Herinde vælger du nej i stedet for ja (anbefalet). Du bør så ikke få den driver opdatering mere.
Anden mulighed kunne være at prøve en Microsoft tool der hedder wushowupdate. Måske man den vej også kan skjule denne driver i at komme frem hele tiden.
Avatar billede puren Ekspert
11. januar 2024 - 14:39 #2
der er nok en usb3 driver man du kan jo altid bare download driveren selv fra producenten og installer den, den vej rundt i stedet for at lade windows gøre det, så er det meget sikkert også en nyere driver version end den windows kommer med
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2024 - 14:51 #3
Je kunne godt tænke mig at få at vide om det er et styresystem du har kopieret over på den anden ???? Jeg har kørt ASUS alle mine Computerdage! Og det har altid virket Perfekt. Men når jeg har gjort det mellem ASUS & Et Andet mærke har det altid været nødvendig at køre en reparation og derpå en Inplace opdatering:  Også fordi der i system OM! stadig står ASUS.