Avatar billede tansenhansen Praktikant
26. januar 2024 - 10:36 Der er 5 kommentarer

NAT type 3

Hej netværk

Jeg har for nyligt skiftet internet til telmore, og har i den forbindelse fået en Huawei H122 router. Sagen er den at min NAT type er skiftet fra at være open på mit sidste internet, til at være strict nu.

Er der noget at gøre ved det, eller skal jeg bare leve med at være begrænset i forhold til multiplayer spil?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2024 - 11:09 #1
Du får oftest beskeden "Type 3" når du er sat bag CGNAT og dermed kan have rigtig svært ved at få en forbindelse IND fra internet.
Avatar billede tansenhansen Praktikant
26. januar 2024 - 11:24 #2
Har forsøgt at ringe til min internet udbyder, men de mener ikke der er noget at gøre fra deres ende. Er der noget jeg selv kan gøre, eller er det bare tough luck?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2024 - 12:04 #3
Det korte svar er, at det er den måde en mobil internetforbindelse fungerer på.

Hvis du skal have noget mere brugbart i den retning, så hedder det fiber i dagens Danmark.
Avatar billede puren Ekspert
26. januar 2024 - 13:23 #4
telmore det lugter af mobilt internet og tough luck
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2024 - 11:15 #5
#4 Huawei H122 er en 5G-router. Også derfor jeg siger CGNAT.