Avatar billede jcr18 Professor
05. februar 2024 - 22:28 Der er 7 kommentarer

Facebook Reels - Hvordan lige?

Når jeg bladrer gennem disse reels kommer der af og til nogle korte indslag fra forskellige movies. Hvordan kan jeg få lokaliseret disse movies?
Jeg har checket:
a) opslaget gennem profilen der har lagt klippet op - uden resultat.
b) diverse links som ligger under indslaget - uden resultat.
c) søgt på nettet - via få søgeord - som ikke behøver at være de rigtige - og uden resultat.
Findes der noget app/AI hvor jeg lægget en kopi ind af klippet, evt. via et mobil foto eller lignende for derefter at få en form for "oversættelse" der kan genkende indslaget og vise titlen på filmen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2024 - 08:06 #1
Hvis du kan finde en frame med noget MEGET unikt og tydeligt, er der en chance for at der kan findes et match på https://images.google.com/ men håb ikke på alt for meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2024 - 11:18 #2
Reels over Facebook er der jo et navn øverst til venstre i billedet, og trykker du på navnet kommer du til den persons profil hvor men kan se den aktuelle reel samt andre som brugeren har lavet.
Men måske ikke det du søger svar på?
Avatar billede jcr18 Professor
06. februar 2024 - 14:02 #3
220661> Den er den procedure jeg benytter som nævnt under punkt a i mit indlæg. Profilen giver ikke den oplysning - i hvertfald ikke hvad jeg har kunne finde frem til på dem jeg har søgt.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2024 - 17:11 #4
jeg ved ikke mht fb, men på insta, så kan du højreklikke på film/billede, og så vælge 'undersøg' (IKKE vis kilde). Typisk, så er der i linjen lige ovenover den markerede en, du kan åbne og så se det direkte link til billede/video. Denne kan du så gemme lokalt på din pc, og lade AI søge efter originalen https://flim.ai/
Det hjælper, hvis du kan læse lidt HTML kode...
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2024 - 17:16 #5
btw: linjen lige over starter med en trekant/pil, der peger mod højre, mens den linje du er på typisk ikke har en trekant i starten. Klik på pilen og den skjulte kode vises, og der kan du så kopiere link til video/billede.
Avatar billede jcr18 Professor
06. februar 2024 - 22:08 #6
claes57> når jeg klikker på trekanten/pil får jeg blot vist en besked som lyder: denne video afspilles i tilstanden billede-i-billede.
Avatar billede jcr18 Professor
06. februar 2024 - 22:20 #7
Sådan her ser et eksempel ud på min skærm:
https://ibb.co/fFVYB1c
Dette klip giver mig lyst til at finde ud af hvad filmen hedder. Går jeg ind i f.eks. netflexes indstillinger under "katastrofefilm" fremhæves denne her film måske ikke. Synes vi nogen gange har søgt forgæves i forbindelse med andre film.