Avatar billede ErikHg Ekspert
06. februar 2024 - 15:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Mistænkelig mail fra "Outlook"

Jeg har en kammeret der kender en ældre dame.Hun har fået en mail fra "Outlook". Denne virker meget mistænkelig.
Efter min bedste overbevisning er der tale om fup.
Han kontaktede mig for at høre om jeg havde hørt om dette, men det havde jeg ikke.
Har andre været ude for noget lignende?

https://ibb.co/HNVgd55

Mvh.
ErikHg
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2024 - 16:53 #1
Dem er der mange i omløb af Jeg smed det i Spam, uønsket mail siden har jeg ikke hørt fra dem!og jeg er ikke blevet suspenderet.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2024 - 16:58 #2
outlook (det er windows og microsoft) ved helt sikkert, hvad du hedder, og deres support skriver altid et navn på sig selv (det kan så være fake, men de præsenterer sig dog)
windows har selv et antivirus-program (defender) så de vil ikke bruge andre.

100% spam.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2024 - 17:00 #3
De 2 første ting jeg lægger mærke til:

Kære kunde.... - Hvorfor bruger de ikke kundens navn?

Mailadresse *****@oultlook.com - Hvorfor skriver de ikke dele af eller den fulde adresse.

Fordi det er scam...
Avatar billede fase Professor
06. februar 2024 - 17:14 #4
Det er rent fup og svindel. Det skal bare slettes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. februar 2024 - 19:13 #5
Jeg har kontaktet min kammerat, så han giver beskeden videre til den ældre dame.
Plat og svindel florerer desværre i stor stil.