Avatar billede MOAN Juniormester
13. februar 2024 - 19:46 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan flytter jeg en video fra min Android til min laptop

Hvordan flytter jeg en video fra min Android til min laptop Windows 11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. februar 2024 - 20:09 #1
Hvilken video (i hvilket program).

Hvis du har optaget med dit kamera, og har aktiveret "backup" i Google Fotos, vil du kunne tilgå det hele fra din laptop på https://photos.google.com/

Og hvis ikke, så prøv at åbne Photos på telefonen og aktiver synkronisering - så kan du :-)

Men er det en film fra eks. Netflix eller lignende, er det ikke helt så ligetil...
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2024 - 20:34 #2
Overfører video med usb kablet. Er fildeling på telefon aktiv vil der poppe en besked op på skærm om telefon skal koble på pc. Accepterer man vil telefon blive synlig i denne computer og fil systemet kan tilgås på telefonen.
Avatar billede nopsen Ekspert
13. februar 2024 - 20:36 #3
sørg for mobilen er låst op, forbind direkte med usb kabel.
i stifinder på pc finder du frem til mappen DCIM på mobilen hvor dine videoer ligger.
så er det bare at copy/paste herfra.
Avatar billede MOAN Juniormester
13. februar 2024 - 21:48 #4
#3: Jeg kan ikke finde noget DCIM
Avatar billede MOAN Juniormester
13. februar 2024 - 21:49 #5
#2: Hvordan laver jeg fildeling aktiv?
Avatar billede MOAN Juniormester
13. februar 2024 - 22:11 #6
Under en opskrift står der "Tryk på notifikationen "Enheden oplades via USB" på din enhed." - uden nogen som helst forklaring på, hvad det er for en notifikation?????????
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2024 - 22:16 #7
Inde i indstillingerne for usb kan du aktivere fildeling. Du skal for at fildele bruge et originalt kabel, da billige ekstra kabler typisk kun er lade kabler.
Avatar billede MOAN Juniormester
13. februar 2024 - 22:22 #8
Hvor er indstillinger for USB?
Jeg mener, det er et originalt kabel
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2024 - 22:46 #9
#8 Hvor havde du egentlig tænkt jeg skulle vide det fra?
Eneste vi ved er at telefon er Android.
Og der er flere mærker der bruger dette system
Avatar billede falster Ekspert
13. februar 2024 - 23:21 #10
Forbind telefonen med et USB-kabel til pc'en.

Hvis ikke der kommer en meddelelse på telefonens skærm om mulighederne - bl.a. "Filoverførsel" - prøv at "trække ned" for oven på telefonens skærm og se, om ikke meddelelsen så kommer frem.

Og vælg "Filoverførsel" :-)
Avatar billede MOAN Juniormester
14. februar 2024 - 17:31 #11
#8: Undskyld
Avatar billede MOAN Juniormester
14. februar 2024 - 17:31 #12
#9: Undskyld
Avatar billede MOAN Juniormester
14. februar 2024 - 17:32 #13
#10: Hvordan kan jeg se, om det er et originalt kabel?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2024 - 18:25 #14
#13 Har du købt telefon som brugt kan det være svært at se. Købt som ny så burde du kunne huske om du har købt et ekstra kabel til den. De originale kabler er normalt pænere designet. Jeg bruger det billige lade kabel i det daglige og tager kun det originale frem når jeg skal koble på pc.
Avatar billede falster Ekspert
14. februar 2024 - 19:00 #15
Blot: Min erfaring med diverse kabler til Android-telefoner er, at man skal være noget/meget uheldig, hvis det ikke kan overføre filer.
Avatar billede MOAN Juniormester
14. februar 2024 - 23:30 #16
#10: Der kommer ikke noget filoverførsel
Avatar billede falster Ekspert
15. februar 2024 - 00:02 #17
OK.

Så må jeg henvise til 220661's #9:

Eneste vi ved er at telefon er Android.

Skriv mere om telefonmærke og Androidversion.
Avatar billede MOAN Juniormester
15. februar 2024 - 00:20 #18
Det er en Xiaomi Redmi 10C NFC
Avatar billede MOAN Juniormester
15. februar 2024 - 00:21 #19
Android 13
Avatar billede falster Ekspert
15. februar 2024 - 11:20 #20
Her ses, at det skulle virke nogenlunde, som beskrevet i #10

https://firmwarespro.com/computer/xiaomi-redmi-10c-detail

Hvis det så ikke virker, er her angivet flere mulige årsager

https://firmwarespro.com/pc/xiaomi-redmi-10c-detail

og - måske - løsninger.
Avatar billede MOAN Juniormester
17. februar 2024 - 00:48 #21
jeg brugte onedrive.com
Avatar billede MOAN Juniormester
17. februar 2024 - 00:53 #22
Nej, undskyld
transfernow.net
Avatar billede MOAN Juniormester
17. februar 2024 - 00:54 #23
Og det tog ikke mere end 10 sekunder at overføre 40Mb, begge veje
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2024 - 08:16 #24
@MOAN Tak for du meldte tilbage :-)