Avatar billede 8600jlo Novice
16. februar 2024 - 16:21 Der er 5 kommentarer

blokering af internet genveje

Windows 10
Efter denne opdatering
"2024-2 samlet opdatering til Windows 10 version 22H2 til x64 baserede systemer (KB 5034763)"
er alle internet genveje i Favoritter blokeret jeg kan ikke finde ud af hvor og hvordan jeg ophæver blokeringerne så jeg igen kan bruge mine internet genveje og komme ind på f.eks. bt.dk
Det samme var tilfældet den 14. hvor jeg åbnede en systemgendannelse nogle dage før denne.
Så virkede det indtil systemet igen lavede en automatisk opdatering
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2024 - 17:08 #1
Mener du ikke "favoritter"?
Jeg har ingen problemer haft ifm. opdateringer, så det lyder underligt. Jeg har installeret Win 10 på både min stationære og min bærbare.,
Avatar billede 8600jlo Novice
16. februar 2024 - 17:27 #2
jo, favoritter hvor jeg har mange mapper som finans, kunst&kultur, mad&vin, ferie
i disse mapper er der internet genveje til de forskellige hjemsider.
Jeg har ledt efter oplysninger hvorfor der sker disse blokkeringer uden at finde en løsning
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2024 - 17:59 #3
Jeg vul formode at en systemgendannelse vil kunne klare det, men dette er jo ikke en holdbar løsning, da den nye opdatering vil forsvinde.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. februar 2024 - 21:50 #4
Hvad mener du med, at de er blokeret? Hvilken fejlmeddelelse får du? Eller hvad sker der/sker der ikke?
Avatar billede 8600jlo Novice
16. februar 2024 - 22:42 #5
Der kommer en pop up hvori der stå filoverførsel - sikkerhedsadvarsel.
Jeg har fået løst det ved at gå ind i Windows Defender hvor jeg har slået kontrolleret mappeadgang fra det ser ud til at løse problemet.
Måske viser der sig senere et sikkerhedsproblem og må slå adgangen til igen.
Det kan også være at det løses når mæste måned samlede opdatering kommer