Avatar billede Nanarsi Juniormester
27. februar 2024 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find antal " " (mellemrum) i en celle

Hej

Hvordan finder jeg antallet af mellemrum i en celle?

Jeg har nogle rodede data hvor der kan være sneget sig nogle mellemrum ind.
Jeg vil derfor lave et check på at der i en celle kun er ét mellemrum
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2024 - 10:36 #1
=LÆNGDE(A1)-LÆNGDE(UDSKIFT(A1;" ";""))

Udskift selv A1 med din egen celle.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2024 - 12:48 #3
#3:
=FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE() løser ikke helt problemet, som OP spørger efter.

Den funktion fjerner kun alle mellemrum, der grænser op til hinanden, men OP spørger efter en løsning, hvor han kan se, at der kun er præcist et mellemrum.

Det kan være, at det i virkeligheden er fjernelse af dobbelt mellemrum, som OP efterspørger, men det er bare ikke det, som spørgsmålet ligger op til.
Avatar billede Nanarsi Juniormester
27. februar 2024 - 13:33 #4
Nej det er ikke et spørgsmål om at fjerne overflødige blanktegn...

Mine data kunne se således ud
tekst.... 721 621 587
tekst abc.... 49,70 44,80 43,00
tekst meget lang.... 5.550 5.000 4.790

hvor jeg skal isolerer og bruge den midterste af de 3 værdier
Teksterne er meget forskellige
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2024 - 13:56 #5
Min formel vil give antal mellemrum i dine tekststrenge.

Hvilken version af Excel benytter du?
(Så burde det være en small sag, at finde det andet tal i din tekst streng)
Avatar billede Nanarsi Juniormester
27. februar 2024 - 14:03 #6
Sorry Dan
Havde overset din første kommentar.
Den virker helt fint Takker
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2024 - 14:52 #7
Velbekomme.