Avatar billede SFrede Juniormester
06. marts 2024 - 12:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sum.hvis hvor område kriteriet skal findes er flere kolonner

Hejsa
Jeg har et excelark med to faner.

I fane1 har jeg nogle data, som jeg skal summere ud fra et kriterie i Fane2 - summen skal vise sig i I13 i Fane2.

Den skal summere kolonne C i fane1, hvis der udfor rækken står fx 400 et eller andet sted i området E:AI i fane1.

Er der en måde hvorpå jeg kan få den til at gøre det, uden at jeg skal lave sum.hvis på samtlige kolonner E-AI?

Håber der er en der kan hjælpe.

mvh. Sara
Avatar billede anedi Ekspert
06. marts 2024 - 12:23 #1
Den kan du klare med en matrix-formel, som denne i stedet for Sum.hvis:

=sum(hvis(E1:AI100=400;C1:C100))

Når du har tastet formlen, skal du holde CTRL + SHIFT nede samtidig med du trykker ENTER.

Vh
Anedi
Avatar billede SFrede Juniormester
07. marts 2024 - 08:59 #2
Tusind tak for din hjælp Anedi - det var lige det jeg havde brug for.