Avatar billede Leo Novice
11. marts 2024 - 11:49 Der er 28 kommentarer

Facebook . Marketplace

Er der nogen der kan hjælpe *
Når jeg er på Facebook og trykker på Marketplace, skriver den ** Marketplace er ikke tilgængeligt for dig * Jeg har prøvet alle løsninger som Facebook henviser til ligeså sendt appel adskillige gange- det er både på computer, iPad og tlf. Har forsøgt alle de stillede løsningsforslag og har gennemgået min profil og har ikke nogen varer til salg der ikke må sælges dette sted - kan bare ikke komme ind på Marketplace. Takker hvis nogen kan hjælpe.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. marts 2024 - 12:03 #1
Det kunne lyde som om at du har valgt den "frie" Facebook, da alle blev bedt om at tage stilling til om de fortsat ville betale kontingent med deres data.

Uden det tilsagn var der en hel del funktionalitet, der blev begrænset, så der må være et sted i indstillingerne, hvor du igen kan få lov til at sælge din sjæl til FB.
Avatar billede Leo Novice
11. marts 2024 - 13:16 #2
Tak CRKrogh. Det kan jeg ikke helt forstå, har du nogen løsningsforslag ??
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 12:33 #3
Hej Leo
Jeg har præcis samme problem - har du fundet en løsning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 12:47 #4
Hvis du har flere profiler under samme navn, så skal det være fra din 'hoved-profil' - ingen andre end denne kan benyttes med Marketplace.

Prøv at tjekke punkterne i denne guide igennem, om det bliver fanget her:

https://www.facebook.com/help/972392066266648
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 13:04 #5
Tak for din besvarelse.
Det er forsøgt mange gange - og jeg har været i kontakt med Facebook support via chat 4 gange.
De kan ikke hjælpe og slutter bare chatten.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 13:06 #6
Hmm... hvor i guiden fejler det første gang?
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 13:17 #7
1. punkt hvor jeg skal kontrollere min adgang til Marketplace.
Får en besked på skærmen hvor der står, at min adgang til Marketplace ikke er tilgængelig.
Det hele startede med, at jeg skulle søge efter en vare på Marketplace og her var alle annoncer pludselig fra Houston, USA.
Jeg har ikke været i USA og har kontrolleret at mit land/region er Danmark.
Kort tid efter var min adgang til Marketplace ikke tilgængelig og sådan har det været i 3 uger.
Min Facebook konto/profil har ikke været hacket.
Avatar billede Leo Novice
15. april 2024 - 13:27 #8
Tak Betina og  CRKrogh : Jeg har prøvet alle løsninger som Facebook henviser til ligeså sendt appel adskillige gange- det er både på computer, iPad og tlf. Har forsøgt alle de stillede løsningsforslag og har gennemgået min profil og har ikke nogen varer til salg der ikke må sælges dette sted - kan bare ikke komme ind på Marketplace.
Ligeså forsøgt at skrive til facebook på alle hjælpeløsninger. Jeg hører INTET fra dem. Det kan ikke være rigtigt at man skal starte forfra med at slette sin profil. Jeg har ikke haft adgang til Marketplace i  nu ca. 2 måneder, og man kan ikke sende appel når man ikke har noget til salg. Jeg ved ikke hvor man skrive til facebook direkte for hjælp til dette, dette kan jeg ikke finde nogen steder. Har også forsøgt med alle mulige hjælp fra google med hjælpe videoer. ??. Takker hvis nogen kan hjælpe
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 13:36 #9
Det lyder til at Marketplace 'tror' at du er i Houston, så prøv lige (på en stelefon) at ændre lokation:

Gå ind på Marketplace (midt nederst).
Vælg lokation øverst til højre ('knappenålen').
Prik på kortet og se om der nu dukker mere relevante annoncer op.

Hvis dette vil spille, så skal du logge helt af ALLE enheder, du er logget på, så burde den samle den nye lokation op på PC.
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 13:38 #10
Leo:
For mig er det helt det samme problem - og jeg har også gjort alt det du skriver.
Håber stadig på et mirakel, for oprettelse af en hel ny facebookside vil være ret drastisk.
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 13:41 #11
CRKrogh:
Jeg kan desværre ikke komme på Marketplace.
Oplevelsen med varer i Houston var inden min adgang blev blokeret.
Tak for din tid :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 13:50 #12
Ok - hvad sker der helt præcist, når du trykker på Marketplace nederst på mobilen?
Avatar billede Leo Novice
15. april 2024 - 14:00 #13
Den skriver.: Se nedenfor, og jeg har forsøgt alle de forslag, der gives på hjælpesider, og alle guider.:

Indsat.:

Marketplace er ikke tilgængelig for dig
Du vil måske se denne besked, hvis du er blevet medlem af Facebook for nylig, hvis Marketplace ikke er lanceret i dit land, eller hvis din konto ikke opfylder vores berettigelseskrav. Du kan læse mere under Hjælp.:
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 14:10 #14
@Betina: Afhængig af om det er Apple eller Android, så kan det også være et cache-problem.

På Android kan du rydde på via [Indstilliinger] => [Apps] => [Facebook] => [Opbevaring] => "Slet data" + "Ryd cache".

På iPhone er det (mig bekendt) kun muligt ved at afinstallere FB-app'en og installere fra App-store igen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2024 - 14:11 #15
@Betina & Leo

...og husk lige, inden I roder med det, at logge ALLE andre enheder ud, så de ændringer I laver, ikke bliver overskrevet af noget snavs fra en anden enhed.
Avatar billede Betina Novice
15. april 2024 - 15:08 #16
CRKrogh
Cache er ryddet og mobil genstartet, men problemet er desværre det samme :-(
Avatar billede Leo Novice
16. april 2024 - 10:02 #17
Jeg har også forsøgt at rydde dette flere gange, og det hjælper ikke. Det må være Facebook der har lukket ned for min adgang til Marketplace. Er der nogen der ved hvordan man kan komme i kontakt til Facebook , - mail , chat tlf :.m.v
Tusind tak for din tid CRKrogh,, også til Betina..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2024 - 11:01 #18
Du kan som bruger IKKE komme i direkte kontakt med FB på nogen måde.

Eneste direkte (lidt sporadiske) kommunikation, der er med (eller fra) FB, lader til at være når Nyhederne har helt til at klemme deres nordiske kommunikationschef op i et hjørne.
Avatar billede Betina Novice
16. april 2024 - 11:19 #19
Leo:
Jeg har i sidste uge købt et abonnemet ved Facebook - Meta Verified - der giver nogle fordele, herunder mulighed for support via chat.
Det koster kr. 100,- pr. måned.
Jeg har henvendt mig flere gange og de svarer ret hurtigt, men er ikke til nogen hjælp, så det vil jeg afmelde igen.
Avatar billede Leo Novice
16. april 2024 - 14:09 #20
Takker begge. Ja det er åbenbart næsten umuligt. Det burde bare ikke være sådan, når man ikke har gjordt noget forkert.
Avatar billede Leo Novice
16. april 2024 - 14:13 #21
Betina. Skriver du på dansk til Facebook support eller engelsk , blot hvis man skulle prøve den vej som du nævner ??
Avatar billede Betina Novice
16. april 2024 - 14:46 #22
Leo: Kun engelsk
Avatar billede Conny Novice
21. april 2024 - 10:25 #23
Hej - jeg har desværre ingen løsninger

Jeg er ude i nøjagtig det samme  -  jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvilke regler jeg skulle have forbrudt mig imod.
Og jeg kan heller ikke råbe FB op - har prøvet alle ovennævnte muligheder for kommunikation.
Og ja, at skulle oprette sin profil på ny er næsten uoverskueligt :-(
Så jeg håber, at nogen finder en løsning
Mvh
Conny
Avatar billede Leo Novice
22. april 2024 - 15:26 #24
Hej Conny - lige præcis det samme hos mig, det er åbenbart helt umuligt, men rigtigt ærgerligt, er der dog ikke en eneste - der kan hjælpe ??
Takker
Venlig hilsen
Leo Nielsen
Avatar billede Conny Novice
22. april 2024 - 18:12 #25
Jeg har skrevet en (dårlig) anmeldelse af Facebook på Trustpilot - og der kan man sætte hak for, at man vil have sendt anmeldelsen til Facebook.
Ikke fordi, jeg tror, at jeg får noget svar 😢
Der er allerede nogle stykker, som har anmeldt dårligt om dette fænomen.
Og hvis vi nu er mange nok, som bombarderer FB med dårlige anmelderser, så kunne man jo håbe....

mvh Conny
Avatar billede Leo Novice
22. april 2024 - 19:20 #26
Tak - ja desværre er dette nok nødvendigt, for at der gøres noget
Mvh. Leo
Avatar billede Lotte Praktikant
24. april 2024 - 22:34 #27
Har nu været lukket ned fra markedsplace og alle andre køb og salg grupper i 3 uger - aner
Ikke hvad jeg har gjort 🥲 vildt frusterende og ønsker ikke at lave en helt ny profil 🥲🥲🥲
Hjælp 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🥰
Avatar billede Leo Novice
25. april 2024 - 10:49 #28
Det samme her - blot over 2 måneder. Det er helt utroligt ikke man kan kontakte Facebook med sådan et problem. Jeg forstå det ikke.