Avatar billede KSG Praktikant
13. april 2024 - 14:47 Der er 2 kommentarer

Overføre data

Jeg har brug for at overføre data fra et ark i en mappe til et andet ark, i forbindelse med at oprette menuplaner i en restaurant. I Ark 1 indtaster jeg først dato i kolonne 1, dernæst de forskellige retter i hver sin efterfølgende kolonne. Retterne overføres så til Ark 2 til et layout jeg kan printe menusedler fra. Næste dag laves en ny række med ny dato og retter i hver sin kolonne, som jeg så overfører til Ark 2 og printer en ny menuseddel fra. På langt sigt oparbejder jeg så en slags database over hvilke menuer der er brugt på hvilke dage. Hvordan kan jeg få det til at fungere?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2024 - 15:03 #1
Bare for at gøre en søgning hurtigere, så ville jeg indskyde en kolonne lige efter dato (så der kommer evt rettelser i ark2 også)
Den nye kolonne skal være ugedag og hvis der er noget specielt, så fx "H " og årsag (fx juleaften, nytår, mors dag osv)
så kan du hurtigt se/sortere menuer til hverdage og på specielle dage.
Avatar billede ebea Ekspert
14. april 2024 - 15:25 #2
Her er et lille eksempel på en mulighed for at samle dine retter. Om det er sådan du har tænkt, ved jeg ikke. Men ellers må du melde tilbage.
Der er en beskrivelse af hvad de forskellige faneblade gør.
Ligeledes er der et Menukort med beskrivelse af hvad du skal/kan udfylde.

Husk inden du åbner filen i Excel, at fjerne blokeringen. Dette gøres ved at højreklikke på filen, og i egenskaber, sæt flueben i "Fjern blokering"

https://www.dropbox.com/scl/fi/jm30zmqoz6dw1099n0m7u/menu-database-v1.xlsm?rlkey=6glw69vycftjpebz7v5jjve74&dl=0