Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. september 2001 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fysisk flytning af hdd

Jeg vil have flyttet min hdd med linux på fra hdb til hda... hvad skal der ændres for at gøre det, og er det smartere bare at lave en geninstallering i stedet for at opdatere fx fstab og måske andet?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2001 - 18:51 #1
Når du siger fysisk flytning, regner jeg med at du vil bytte om på primary og secondary harddisk, rigtig??

For så er det bare at flytte master/slave jumperne på begge harddiske!

- Rasmus!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. september 2001 - 18:53 #2
det tror jeg ikke linux er glad for at jeg bare flytter disken, uden at fortælle det...

jeg er godt klar over, at jeg skal flytte mine jumpere - det er ikke det, mit spørgsmål går ud på, så havde jeg nok oprettet det i Hardware-kategorien i stedet...:)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. september 2001 - 23:03 #3
nevermind... har geninstalleret...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
10. september 2001 - 09:23 #4
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
10. september 2001 - 17:30 #5
Du kunne måske ha\' prøvet Ghost, til at kopiere hele disken over, men jeg ved ikke om det vil virke med Linux, har aldrig prøvet...

- Rasmus!