Avatar billede romeo Nybegynder
18. september 2001 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NAVI 3.55 under windows 2000

Jeg har et problem med at køre en NAVI 3.55 client under windows 2000. Den er sat op til at køre ipx/spx netbios med lana nummer 0, og kører op imod en NT4 server. Der er flere Win95/98 clienter der kører Navi fint nok, men Windows 2000 maskinen, fejler i navi hvis man har kørt f.eks outlook før navi. Hvis der fortages en boot, kan man godt starte navi, men den går ned random. Findes der en nettype=tcp eller ligende så man kan køre navi 3.55 på TCP protokollen og ikke netbios. ?
Avatar billede leif1 Nybegynder
18. september 2001 - 15:52 #1
Du kan kun køre tcp på version 3.56A det meget anbefales at Du opdatere til 3.56A da Du ellers kan risikere at ødelægge databasen. Du kan prøve at køre netbios over tcp så skulle det virke det gør jeg her.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 14:16 #2
Jeg kører pt. Netbios over IPX/SPX, da den ikke godtager Netbios over TCP. Den kan simpelthen ikke finde den.
Navi kan godt starte op, men hvis der har været startet andre programmer op før, så fejlen den 95% af tiden når den startes.
Avatar billede leif1 Nybegynder
24. september 2001 - 14:41 #3
Det kan jeg ikke forstå Du må ha et andet problem jeg har det kørerne her uden problemer op til en NT 4.0 server
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 14:48 #4
Det en standard Engelsk Windows 2000 med SP2, og et Kingston 10/100 Netkort. Så jeg er lidt ude i vildrede her..
Avatar billede leif1 Nybegynder
24. september 2001 - 14:51 #5
Har Du Netbeui-Protokollen instaleret
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 14:57 #6
Ja. Den er installeret.
Avatar billede leif1 Nybegynder
24. september 2001 - 15:52 #7
Prøv at se hvad Du har flueben i inde under  Egenskaber på tcp-protokollen stå under  avanceret/wins
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 16:08 #8
Enable LM.... (sku ik betyde noget)
Enable Netbios over TCP/IP (som burde, men heller ikke har)
Avatar billede romeo Nybegynder
18. august 2010 - 15:21 #9
ja