Avatar billede mipe1 Nybegynder
18. september 2001 - 16:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

printer problemer

Jeg har problemer med min printer, når jeg startet windows op kommer den med beskeden \"spoolsv.exe has generated errors....\"

Hvilket betyder jeg ikke kan få lov til at installere min printer da jeg får beskeden
\"the printer subsystem is unavailable due to lack of ressources\" eller noget i den stil.

Det betyder også at jeg ikke kan komme til at installere nye drivere, men det virker heller ikke som om at dette er det første problem.

Printeren er en lexmark z31

Hvordan kommer jeg i kontakt med min printer igen?
Avatar billede superib Nybegynder
18. september 2001 - 16:15 #1
Du skal spoolsv.exe til at virke igen... Du kan prøve en \"repair\" af windows... Eller kopiere filen, fra en anden computer med samme OS som dit... Eller geninstallere windows...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 18:26 #2
Du kan også gå i START/KØR og skrive SFC /scannow, husk at sætte din Win2k CD i drevet inden du trykker på Enter.

SFC /scannow gendanner evt. korrupte systemfiler
Avatar billede superib Nybegynder
18. september 2001 - 20:27 #3
Det er det samme den gør, hvis du køre install fra win2k cd\'en... så har man også muligheden for at lave en \"repair\"...
Avatar billede eagle-online Nybegynder
18. september 2001 - 22:32 #4
du kan prøve at ligge en servicepack på, har set denne fejl på NT, hvis nogle dll filer blev overskrevet af andre installationsprogrammer.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:54 #5
ups, havde helt glemt jeg havde det her spm.
Nå men problemet er ikke løst endnu

man får intet ud af at udskifte filen
geninstallere windows, det var en frisk installation har do efterfølgende prøvet en update/repair, men som ventet uden resultat. Servicepack, nop det kan man ikke få lov til sålænge denne service ikke kører. Den siger noget med RPC-service unavailable og ved nærmere eftersyn af mine services, så er spools afhængig af denne
Avatar billede mipe1 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:01 #6
har lige hævet pointene, men da man kan slynge mange bud som tager en krig for mig at afprøve accepterer jeg kun det svar som løser mit problem
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:13 #7
Fjern printeren, hiv stikket ud og afinstallere printerdriveren.
Sæt printeren til igen og lad den evt. finde driveren, eller brug CD\'en med driveren!
Avatar billede mipe1 Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:54 #8
har haft printere taget fra, afsinstalleret alt hvad der lugter af printer.

Printeren detekteres godt nok derefter og installeres men ved første opstart derefter er problemet vendt tilbage
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:59 #9
Har du undersøgt om din bios står rigtigt?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:12 #10
egentlig ikke, er der noget bestemt jeg skal se efter?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:20 #11
Du kan prøve med Load Setup Default, men inden du gør det kunne du skrive siderne ud så du kan bagefter kan se hvad der har stået og bruge det hvis det skulle blive nødvendigt at restaurere bios, dvs. finde de indstillinger du havde før Load Setup Default.

Brug PrintScreen for hver side i bios, det har jeg altid brugt!
Avatar billede mipe1 Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:09 #12
bios-ændringer => ingen resultater
Avatar billede mipe1 Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:10 #13
Nå jeg lukker spm, må se om jeg kan finde løsningen andensteds. Men tak for forsøgene