Avatar billede jackpower Nybegynder
21. september 2001 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

TDC\'s Sikkerhedspakke på en NT server?

Hejsa....

Er der nogen her som har fået TDC\'s ADSL sikkerhedspakke til at virke på en WinNT 4,0 server?

Syntes jeg har prøvet alt, men kan ikke få den til at køre, installationen køre fint nok igennem, og den starter Norman ZANDA servicen, men kommer hverken med genvejene i Start menuen ej heller ikonet nede ved uret.

Har efterfølgede prøvet at inst. den på min Win98 maskine, hvor den virker helt fint, og fandt ud af den slet ikke inst. alle filerne på serveren.

Har snakket med TDC\'s support, men som man ku forvente af det firma yder de ingen support på sikkerhedspakken når den skal ligge på en NT maskine.
Skal undlade at komme med min mening om det her.

Nogen her der har en ide?

Mvh
Jack!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
21. september 2001 - 21:33 #1
Sikkerhedspakke my ass!

Det er bare et billigt salgstrick. Der er med god sandsynlighed ikke ret meget mere sikkerhed over TDCs sikkerhedspakke end de gængde gratis personal firewall programmer. Men hvis du har en NT server, skal du selvfølgelig bare MS ISA server eller MS Proxy server (ældre version af samme produkt).
Avatar billede jackpower Nybegynder
21. september 2001 - 21:47 #2
Kan desværre kun give dig ret, tror nu heller ikke den er stort bedre end de fleste, men det er nu heller ikke deres firewall jeg vil ha fat i men derimod Norman Antivirus, idet jeg har ZoneAlarm Pro i licensseret udgave, men syntes Norman antivirus er bedre og mere stabil end de fleste som f.eks Mcafee.
Så derfor dette spørgsmål, det må sgu da kunne lade sig gøre at installere deres skidt på en NT server ikk?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
21. september 2001 - 22:16 #3
Det tror jeg ikke, at du nødvendigvis kan regne med! TDC har sikkert kun valgt at udvikle til de mest gængse platforme - som samtidigt findes i deres kundekredt. Og nu hører TDC jo til de, der stadig sælger maskiner med 64 Mb RAM... gæt selv resten.

Norman Antivirus? Har jeg aldrig hørt om. Norton er ellers meget tilfredsstillende og relativt billig. Og der kommer meget ofte updates!
Avatar billede jackpower Nybegynder
22. september 2001 - 10:53 #4
Jeg snakket med Norman\'s salgskontor her i danmark i går, og i følge dem så kan den godt køre på en NT server, men de yder ikke support på TDC\'s produkt, til trods for at det er dem der har udviklet det, så jeg ved den skal kunne køre på maskinen.
Men tror vi er ret enige om TDC\'s \"service\" eller rettere mangel på samme.

Ja Norton er et udemærket alternativ, men heller ikke den syntes jeg er stabil nok.

Hvis du vil lure Norman tingen kan du finde den på http://www.norman.no
Avatar billede zephyrus Nybegynder
22. september 2001 - 19:30 #5
Der findes en Norton Antivirus Enterprise, og den kører perfekt på NT 4.0

/Zep
Avatar billede jackpower Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:45 #6
Tja udfaldet blev at jeg opgav at få TDC\'s såkaldte sikkerhedspakke ind på min NT server, men det skal I jo ikke lide under :o)
Så her har I lidt point at muntre jer med.

Mvh
Jack!!
Avatar billede tweeker Nybegynder
14. december 2001 - 10:49 #7
Hey...vågn nu lige lidt op !!

Sikkerhedspakken fra TDC (Norman) er en personlig pakke rettet imod arbejdsstationer (læs, fat og forstå: Windows 95, 98, 98SE, NT4 WKS, 2000 PRO og XP (HE + PRO)).

I er vel ikke så blåøjede at tro, at TDC eller Norman vil sælge en server-udgave til slutbrugere - det er sq da indlysende... Christ!

I øvrigt virker Norman Virus Control 100 gange bedre en det lort til Norton som lukkede virus ind på mit system. Jeg fik et chock da Norman lavede alert på 4 styk virus som skod-Norton ikke kunne finde.

No wonder, at de store firmaer skifter til Norman på stribe.
Avatar billede jackpower Nybegynder
14. december 2001 - 10:53 #8
Og manden fik luft ;o)