Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 14:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

GeForce2 MX400 på Soyo 6BA BX motherboard.

Jeg har installeret et GeForce2-MX400 64mb grafik kort i et Soyo 6BA motherboard. Den starter op, og kan se gfx kortet, men så snart windows loader Grafik driveren, så \"forsvinder\" grafikken, den viser simpelthen ikke noget, og det sidste billede bliver stående (f.eks windows boot) Der er forsøgt med 12.41/12.90/21.81 drivere fra Nvidia. Den kan godt boote i safe mode, og hvis man sætter den til Standard Vga, virker det også.
Avatar billede cyberz Nybegynder
24. september 2001 - 14:22 #1
har du hentet en Nvidia driver eller bruger du standarten??
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 14:33 #2
Det er Nvidia´s Drivere. Desuden er kortet et \"Nvidia Reference Layout\" så det kører også på Nvidia BIOS.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. september 2001 - 15:10 #3
Her kommer de triste omstændigheder.. Please dont cry....

Du kan ikke bruge Geforce på dit bundkort... Grunden er at dit bundkort kun understøtter AGP version 1, og for at levere strøm nok skal du min have version 2.....

Der er desvære ikke så meget at gøre, hvis du vil beholde garantien på dit kort....

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. september 2001 - 15:11 #4
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. september 2001 - 15:13 #5
Som der står på soyo hjemmeside, så er din MB

1 x 32 bit AGP slot (v1.0 compliant) AGP 1x/2x

-Anders
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 15:41 #6
Damn, hvem skulle havde troet det..:-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. september 2001 - 15:42 #7
Sad but true.....

Du sku have set min lillebror da han indså det.....

-Anders
Avatar billede romeo Nybegynder
24. september 2001 - 15:51 #8
*LOL* Kan jeg godt forstå, well, jeg har et ASUS P2B-F board ligende, må jo bare lige prøve med det, ellers finder jeg et P3B-F, det må sku da virke:-)
Så er det jeg er glad for min spille pc, er et 815EP chipset:-) Der har jeg et GF3 på, ville have været meget mere surt med et GF3 på et BX board:-)
Avatar billede romeo Nybegynder
27. september 2001 - 13:43 #9
Ja, så kører den. Et ASUS P2B motherboard, det virker perfect, og faktisk ganske godt. Det mest mærkelige er nok at det også er en AGP 1.0 bus der sidder på den. og Chipsettet er det samme som på Soyo boardet.
Alle spil funker perfekt, og så det endag kun en 400mhz PII :-)