Avatar billede bedstemor Nybegynder
25. september 2001 - 18:11 Der er 8 kommentarer

Valg af bundkort

Vi har en CPU på ca. 200 mhz, hvad der jo ikke er ret meget, men da vi ikke er millionærer, kunne vi godt tænke os et 3D-videokort, og en udvidelse af RAM til f.eks 128 MB. Det nuværende er 64 MB. Mit spørgsmål lyder:
Kan det overhovedet betale sig at opgradere, når CPU\'en kun er på 200 mhz?...og kan CPU\'en udnytte det ordentligt?
Hilsen Bedstemor
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. september 2001 - 18:13 #1
Nej og nej!
Hvis du fx vil købe et nogenlunde grafikkort (fx GF2 MX) vil din cpu alligevel være en kæmpe flaskehals!
Mere ram er jo altid godt, men det må stadig være cpu\'en der er flaskehals :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2001 - 18:15 #2
Min mening nej, hvis du opdatere ram, grafik kort og harddisk så kan du vel lige så godt købe ny processor, motherboard og kabinet.

Det får du også mere hastighed ud af. Du vil alligevel ikke kunne spille de nye spil på den gamle processor......
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:16 #3
dit spørgsmål hedder valg af bundkort, har du et bundkort til cpu\'en? Hvis du har det, så kan du jo købe 128 mb ram meget billigt (ca 160-170kr) så du har 192 mb. Med hensyn til grafikkort kan det ikke svare sig at købe et voldsomt 3d kort, det er din cpu for langsom til. Men du kan få et billigt, så hvis dit behov ikke er så stort og pengene ligeså, så kan du opgradere, men det er nok ikke mange nye spil du vil kunne spille selvom du køber et nyt grafikkort og ekstra ram.
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:17 #4
jdaugaard > hvis det er en kæmpe flaskehals er det så et problem, der kan vel komme mere igennem en stor flaskehals frem for en lille. he he.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. september 2001 - 18:25 #5
He he... ja sådan kan det jo også forstås, men jeg tror I ved hvad jeg mener :-)
Avatar billede .sorcerer. Nybegynder
25. september 2001 - 18:26 #6
prøv at se på http://www.edbpriser.dk

her kan du find en del billige komponenter - - her kan bla købes mother board / Cpu - en 800 mz koster ihvertfald ikke over 5000 kr uden skærm...
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:30 #7
jeg forstod
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. september 2001 - 19:39 #8
CPU\'en er for langsom til de nyeste grafikkort, så enten køber du et nyt bunkort og ny procesessor ellers må du finde et ældre grafikkort (hvilket du for svært ved).