Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
28. september 2001 - 13:51 Der er 13 kommentarer

Brugersystem

Hej!
Jeg skal lave et brugersystem med PHP (gerne m/ MySQL), hvor man kan oprette sig som bruger, og hvor der tælles den tid man har været logget ind, så for hvert minut man er logget ind, får 10 points.

Håber det kan lade sig gøre.!
Avatar billede milo Nybegynder
28. september 2001 - 13:58 #1
du skal lave et siger du. Hvad skal du have hjælp til?
Avatar billede jokn Nybegynder
28. september 2001 - 14:00 #2
du kan nok finde grundstenen til et brugersystem på www.netstuff.dk
Avatar billede well_r Nybegynder
28. september 2001 - 14:36 #3
http://www.script.web-zone.dk

MiniCom 2.0 :)
og på script.dk findes 2.1 :)
Avatar billede well_r Nybegynder
28. september 2001 - 14:37 #4
der skal du SELV indplante tids-tælling :)
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
28. september 2001 - 16:23 #5
well_r -> det med tis-tælling. Kan nogen hjælpe???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. september 2001 - 17:38 #6
jeg tisser du tæller :)

ej just ignore my
Avatar billede well_r Nybegynder
28. september 2001 - 21:18 #7
laver jeg desværre kun for $$ :D
Avatar billede mora Nybegynder
28. september 2001 - 21:23 #8
HVis du ikke kan lave den tid-funktion så sig lige til, jeg kan godt lave det for dig, til points og ikke $$ :)
Avatar billede well_r Nybegynder
28. september 2001 - 21:33 #9
hehe :o)
Avatar billede yaief Nybegynder
29. september 2001 - 16:27 #10
Hmm ... hvad med for hver bruger at lave en: (evt. som del af profilen)

samlettid  int,
logintid    int,
nutid      int

alt i sekunder - når man logger ind smider den en tidstæller ind i logintid (den der tæller antal sekunder siden engang i 70\'erne og er ganske præcis - har glemt hvad den hedder). Hver gang man trykker på en knap eller andet så opdaterer den nutid med den samme tidstæller. Når man så logger af eller logger på igen så tager den forskellen mellem nutid og logintid og lægger til samlettid og resetter logintid og nutid.
På den måde er det ganske præcist hvor længe man har været på siden hvis man bare husker at logge af - men hvis man bare lukker browseren eller skifter domæne så mister man det sidste klik vedmindre du finder noget client-side der kan finde ud af det. Alle de tidligere kliks husker den dog - for ved næste login kan den bare opdatere fra dden fyldte logintid og nutid.

Tjaee - var det forståeligt? Synes umiddelbart det er en brugbar løsning ...

Avatar billede yaief Nybegynder
29. september 2001 - 16:30 #11
Den der tidstæller hedder vist forøvrigt microtime()
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 16:32 #12
og tæller fra 1 jan. 1970 00:00  :)
Avatar billede smooth Nybegynder
22. november 2001 - 10:15 #13
Du kan også læse hvordan du laver er på
www.websteps.dk

Smooth
headmaster@websteps.dk
WebSteps.dk