Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. oktober 2001 - 02:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pakkesniffer

Folk kan stille tvivlspørgsmål ved min hesigt med dette spørgsmål, men jeg håber folk tror på mig når dette er til testforsøg og til dokumention om nogle teorier jeg skal bruge til en størrere projektopgave.

Jeg skal bruge en Pakkesniffer for at kunne bevise letheden i at opsnappe passwords til f.eks. en FTP server eller lign. på forbindelser der ikke benytter SSL.

Dette er til brug på mit eget lille netværk og intet andet.

Er der nogen som har en pakkesniffer. Gerne en af de avancerede hvor man kan sætte den til at scanne for bestemte ord osv.
Avatar billede milo Nybegynder
06. oktober 2001 - 02:57 #1
hvorfor lige 162 points? :D
Avatar billede osj Nybegynder
06. oktober 2001 - 02:59 #2
Evt kig på www.tucows.dk
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. oktober 2001 - 06:57 #3
milo : for at skabe opmærksomhed plus at så ville jeg have 8900 point præcist *GG*

osj : jeg havde nok forestillet mig noget mere konkrek. Altså et specifik program ;-)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 07:47 #4
hvilket styresystem bruger du???
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:39 #5
Hvis det ikke er et netværk som er sat sammen med en switch kan du bruge Netxray tror jeg nok det hedder.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:06 #6
jeg bruger win2k
Avatar billede burningice Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:07 #7
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:26 #8
cyberfessor :

Den virker desværre åbenbart kun til E-mails. Den skulle bruges til FTP, HTTP og lign. Har fundet en totalt vild en på www.eeye.com PRØV PRØV DEN!!! ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:32 #9
nu var den jeg kom med jo også gratis... og hvorfor har jeg på fornemmelse at du ikke har givet 995$ som den sniffer koster ??
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:33 #10
and btw, der står her <snip>Win Sniffer monitor incoming and outcoming network traffic and decode FTP, POP3, HTTP, ICQ, SMTP, Telnet, IMAP, NNTP passwords.</snip>

at det så åbenbart ikke virker er vel ikke min skyld :/
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:45 #11
cyberfessor : ØHm nej siger jeg at det er din skyld *GG*! Men nej jeg har ikke betalt 99% men nu har din en demoversion og som jeg skriver i sppørgsmålet skal jeg bare bruge den til nogle tests.
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:28 #12
du giver da indtryk, siden du tager alle pointene selv... men behodl du dem bare. Det er vist mere en principsag, end at jeg står og mangler de point ;)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:15 #13
cyberfessor :

Svarer du på mit på spørgsmål?
Avatar billede burningice Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:17 #14
det mener jeg at jeg gjorde, ja!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:24 #15
\"Jeg skal bruge en Pakkesniffer for at kunne bevise letheden i at opsnappe passwords til f.eks. en FTP server eller lign. på forbindelser der ikke benytter SSL.

Dette er til brug på mit eget lille netværk og intet andet.

Er der nogen som har en pakkesniffer. Gerne en af de avancerede hvor man kan sætte den til at scanne for bestemte ord osv.\"

Den som var på det link du gav mig scannede kun for mails. Desuden vidste den ikke indholdet. det skulle man købe versionen for at kunne få lov til at se. Hvordan skal jeg kunne bruge det til noget?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:25 #16
vidste = viste
Avatar billede burningice Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:34 #17
der står på deres hjemmeside Win Sniffer monitor incoming and outcoming network traffic and decode FTP, POP3, HTTP, ICQ, SMTP, Telnet, IMAP, NNTP passwords...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:50 #18
hm! Cyberfessor. Så må det jo være rigtigt, men når den ikke giver mig passwordet?
Avatar billede jacobchr Nybegynder
11. oktober 2001 - 02:00 #19
Du kan måske bruge dette link;

http://www.sniff-em.com/subsniff.html

Det skal siges at det ikke er lovligt at benytte i danske netværk, med undtagelse af egne og med specielle aftaler.

/jacob
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 02:04 #20
Jeg takker Jacob, men jeg skulle have brugt den inden igår, da min opgave skulle afleveres igår.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
11. oktober 2001 - 02:35 #21
Bare ok. Så godt nok det var lukket, havde bare ikke set spm før nu :-))

/jacob
Avatar billede burningice Nybegynder
11. oktober 2001 - 07:40 #22
hvis den ikke giver dig passwordet, så må det enten veære fordi at de skriver noget på deres hjemmeside som ikke passer, eller oså er det noget du gør galt!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:55 #23
cyberfessor :

Hvad med du selv prøvede at installere programmet inden du påstår at jeg gør noget forkert. Den siger at man skal købe programmet for at få passwordet. Er muligt man kan cracke programmet, men det har ingen interesse og også ulovligt.
Avatar billede burningice Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:04 #24
jeg har ikke sagt at du gjorde noget galt.. men fra my point of view, er det de eneste to muligheder. Og da det ene er udelukket, så må det jo være dem der skriver noget på deres hjemmeside som ikke er heeeelt sandt!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. oktober 2001 - 20:22 #25
Ja, eller også skriver de hvad den fulde version kan. Og det kan man ikke i demoen som du gav mig.

End of this rediculous diskussion.