Avatar billede nicolaselg Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP der modtager mail?

Kan man lave en asp-ting der reagerer når der kommer mail på en bestemt adresse, hvor man kan \"få fat\" i alle felterne i mailen?

Hvis ja - hvad skal man bruge / gøre

/Nicolas
Avatar billede medjeti Nybegynder
08. oktober 2001 - 12:14 #1
JMail 4.x (www.dimac.net) har en POP3-del der kan tjekke mail, og som fungerer super-lækkert. komponenten er ovenikøbet gratis.

Men du kan jo ikke lave en asp-side der \"reagerer\" når der kommer mail - der skal jo en eller anden form for bruger-input til.

Du skal nok ud i at skrive en lille server-applikation (fx. i VB), som du installerer på serveren, og som fx. tjekker den pågældende konto hvert femte minut og så \"reagerer\" når der er ny post.
Avatar billede burningice Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:31 #2
nicolaselg>> nu skriver du bare, når der kommer mail. Hvordan er din opsætning, har du adgang til egen smtp server, eller skal du hente mailen via pop3, som medjeti er inde på??

CDONTS og jmail kan sagtens hente mail via smtp, og på den måde kan man faktisk lave et slagt webmail system!
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:44 #3
cyberprofessor>> jeg kører på min egen server med min egen smtp, og jeg plejer at bruge CDONTS, men jeg er ikke rutineret i det - dvs, jeg kan sende en mail etc.

man skal men ind på siden for at der kan ske noget, eller skal man som medjeti siger ud i noget med en serverapp? ()det har jeg ikke prøvet før )  :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:57 #4
nicolaselg>> hvis du bare laver det som en almindelig asp side, så sker der først noget når du går ind på siden!
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:03 #5
Mit svar var jo sådan set rigtigt nok?
Du kan IKKE lave en asp-side, der konstant står og tjekker mail. ASP er pr. definition event-drevet og kan ikke gøre noget før siden bliver requestet.

Det, du kan gøre, er at skrive en lille VB-applikation, der tjekker mailkontoen med et vist interval og reagerer når der er en besked.
Avatar billede medjeti Nybegynder
01. november 2001 - 01:31 #6
Ahem...?
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
01. november 2001 - 12:29 #7
whatever ?!? ;)