Avatar billede ptvedt Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Notepad pop-up når iexplorer åpnes

Jeg vil at notepad skal åpnes hver gang jeg starter internet explorer.  Hva må jeg gjøre da, må jeg evt ha en .ini fil i explorer mappen, og hva skal stå i den .ini filen? Takk
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:21 #1
Kender ikke svaret, men er nysgerrig.. hvorfor vil du have notepad til at åbne når IE åbner??
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 12:24 #2
Du skal bare lave en batch fil (.bat) hvor de 2 programmer køres. Den kan du så lægge ud på skrivebordet, og give et passende ikon.

Det med at lave selve explorer om så den selv starter Notepad er vist for kringlet :)
Avatar billede ptvedt Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:30 #3
maverick_quazary: Jeg skrive inn når jeg logger på nettet for å ha kontroll på regningen (er dyrt med internet i norgen :-} )
Avatar billede ptvedt Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:32 #4
el_barto: Hvordan lager jeg .bat filen? Kan du lage den, så kan jeg laste den ned og deretter redigere den?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 12:39 #5
explorer.bat kunne indeholde dette:

START /M \"C:\\Programmer\\Internet Explorer\\explorer.exe\"
START /M \"C:\\Windows\\notepad.exe\"

Du kan så højreklikke på din bat fil og vælge at den skal minimeres ved kørsel, og lukkes bagefter.

Det er bare en tekstfil som du omdøber til .bat bagefter
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 12:41 #6
Avatar billede stone Forsker
10. oktober 2001 - 12:56 #7
jeg har lavet et lille program der klarer det for dig,
det eneste du skal gøre at lægge linket ud på
skrivebordet,eller på menulinien
du kan hente det her:
http://www.stone.subnet.dk/explorer_notepad.zip
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 12:58 #8
Tak for point! :)