10. oktober 2001 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Spiritus lov

Hvis man nu har en side med drinks(spiritus) Skal de besøgende så være over 18 for at se det!
eks: www.danzka.com
www.jagermeister.dk
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:38 #1
Nej ! - De må bare ikke købe noget !
Avatar billede raveduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:40 #2
Jeg ville da ik\' sige, at en sådan side, skulle være alders begrænset.
Hvad kan der ske ved, at man ser et billede af noget man kan drikke?
Det er jo noget andet, med pornografiske billeder/vold/død.

Men hvis man følger de links du havde (danzka, jagermeister) kunne man da godt få associationer til noget andet.

mvh
Simon
Avatar billede raveduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:41 #3
- altså til at en sådan side SKULLE være aldersbegrænset...
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:43 #4
Helt korrekt så længe at de ikke kan eller må købe noget er der på nuværende tidspunkt ingen lov imod det. Man må jo også godt trykke næsen imod ruden hos den lokale kiosk! Lige til optimering er spiritus loven = 15 år og ikke 18 år! Dog er den 18 på diskoteker,bare o.lign!

-Jonas
Avatar billede ptvedt Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:44 #5
For all del ikke.  Vi normenn som må være 18 for å kjøpe øl og 20 for å kjøpe sprit må vel ha litt goder i livet.. Lenge leve de danske alkohollover
10. oktober 2001 - 12:45 #6
Ja takker!
10. oktober 2001 - 12:46 #7
Undskyld Jeg takker!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:48 #8
Jeg havde et meget sjovt tilfælde da jeg var i norge! Jeg skulle ind et sted at købe noget campinggas eller hvad man kalder det jeg prøvede på at snakke dansk til en medarbejder og sagde at jeg skulle have noget sprit :-)

-Jonas
10. oktober 2001 - 12:52 #9
det kunne du ikke få så eller hvad!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:10 #10
Hmm.. angående www.danzka.com så er det en international side, og hvis der nu i nogen lande er krav om at man skal være 18 for at være på den slags sider, så er det da godtnok at spørge.

Hvad jagermeister.dk angår, har det nok nærmere noget at gøre med de sexuelle undertoner der er i indholdet. Selvom der så vidt jeg ved ikke er en sexuel lavalder for at se på pornografi? Og man kan jo nok alligevel ikke ligefrem kalde det porno, det der er på siden ;o)
Avatar billede ptvedt Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:13 #11
Jeg er så heldig at jeg går i klasse med en danske statsborger. Så han får ikke kjøpt sprit i norge, men foreldre kjøper til han da siden han er gammel nok i hjemlandet. Og da kjøper han til meg også.  Jeg skjønner ikke hva som feiler den norske stat. Men det var vel ikke saken nå :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:24 #12
Har dine forældre noget imod at du \"pimper\"?